Aviseringar
Rensa alla

Hushållsgeråd man inte kan vänta på vid behov.


frukt
Ämnesstartare

Vilka saker behöver man hemma i beredskap om nöden kallar? Saker man gör bäst i att köpa NU eftersom när man väl behöver dem har man helt enkelt inte tid för en sväng förbi clasohlson eller Hemköp.

Jag tänker på saker som t.ex. toalettpapper, brandsläckare, vaskrensare, golvmopp. Jag har lyckats skaffa in allt förutom sistnämnda, erfor jag i förrgår..


   
Citera

Silvertejp, mikrorätter och resorb.


   
SvaraCitera
frukt
Ämnesstartare

dazed:
Silvertejp, mikrorätter och resorb.

Check på först- och sistnämnda.
Glödlampor? Ipren? Sopsäckar?


   
SvaraCitera
Kudhos

Toalettpapper, brandsläckare, brandlarm, vaskrensare, resorb, silvertejp, glödlampor, förband, generella verktyg. 


   
SvaraCitera
frukt
Ämnesstartare

Vi har ju redan nämnt allt du skrev förutom förband och verktygslåda.
Måste skaffa förbandslåda.


   
SvaraCitera

frukt:

Check på först- och sistnämnda.
Glödlampor?

Den är inte dum faktiskt, engångsbägare, ett nödpar underkläder, tandborste och kondomer är också bra.


   
SvaraCitera
mynona

plåster. tejp. handukar. 


   
SvaraCitera
mynona

dazed: kondomer

tänk att man skull få se dazed skriva nåt sånt osedligt. var är den farbroderliga framtoningen


   
SvaraCitera

mynona:

tänk att man skull få se dazed skriva nåt sånt osedligt. var är den farbroderliga framtoningen

You stay safe ungdomar.


   
SvaraCitera

Kastrull, stekpanna, bestick, slev (går också att använda som stekspade) och tvål.


   
SvaraCitera

Balja att tvätta kläder i samt Y3. Fast går väl lika bra med diskmedel eller grönsåpa också iof. 


   
SvaraCitera
frukt
Ämnesstartare

isola:
Kastrull, stekpanna, bestick, slev (går också att använda som stekspade) och tvål.

isola:
Balja att tvätta kläder i samt Y3. Fast går väl lika bra med diskmedel eller grönsåpa också iof. 

Det är inte direkt akuta behov sakerna du nämnt är tänkta att uppfylla. Jag har svårt att tänka mig en situation där man OMEDELBART bara måste steka ett ägg på högsta effekt.


   
SvaraCitera
frukt
Ämnesstartare

Kaustiksoda har jag också i skåpet.


   
SvaraCitera

frukt:

Det är inte direkt akuta behov sakerna du nämnt är tänkta att uppfylla. Jag har svårt att tänka mig en situation där man OMEDELBART bara måste steka ett ägg på högsta effekt.

Jag kan tänka mig situationer där man måste ha mat och inte har någon färdigmat och ingen affär finns i närheten/är öppen. Vågar sedan påstå att det är viktigare att det finns tvål än verktyg, om man nu inte bor i en verkstad.


   
SvaraCitera
frukt
Ämnesstartare

isola:

Jag kan tänka mig situationer där man måste ha mat och inte har någon färdigmat och ingen affär finns i närheten/är öppen. Vågar sedan påstå att det är viktigare att det finns tvål än verktyg, om man nu inte bor i en verkstad.

Jag menar att det inte plötsligt uppstår en situation där all mat helt plötsligt går ut eller att man vaknar upp och inser att man glömt handla mat de senaste tio dagarna.


   
SvaraCitera