Aviseringar
Rensa alla

Huvudvärk flera dagar i rad


Musicc
Ämnesstartare

Har haft ont i huvudet en gång per dag sedan måndags/tisdags förra veckan. Huvudvärken har kommit fram mot kvällen de senaste dagarna, men jag förstår verkligen inte varför. Var ledig hela förra veckan och var ute mycket så jag fick mycket frisk luft, sen har jag tagit långa promenader med hunden- så det borde inte vara för att jag sitter inne för mycket. Jag dricker vid frukost, lunch, mellanmål, middag och ibland senare på kvällen. Så jag tycker inte att det är för att jag dricker för lite heller. Tar värktablett så fort jag kan eftersom min huvudvärk alltid börjar lite men blir alltid värre och värre. Har någon haft likadant? 


   
Citera
hadice

Det kan bero på att du tänker för mycket ex) plugg,vänner,kärlek etc.. men det kan vara så att du stressar mycket med. Det du kan göra är att undvika apparater (dator,mobil,ipod osv) 30 minuter per dag och medan du gör det lägg dig ner på sängen vila med lampan släckt och försök att inte tänka på något haha. det har hjälpt mig.. En annan anledning kan ju också vara att du biter på tänderna under natten, det påverkar spännings huvudvärk, för det kan du använda en bettskena   


   
SvaraCitera

stress 


   
SvaraCitera

Stress helt klart har samma problem rätt ofta


   
SvaraCitera

Är det nån speciell del av huvudet?


   
SvaraCitera

sofflizz:
Är det nån speciell del av huvudet?

ahh i tinningen 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

hadice:
Det kan bero på att du tänker för mycket ex) plugg,vänner,kärlek etc.. men det kan vara så att du stressar mycket med. Det du kan göra är att undvika apparater (dator,mobil,ipod osv) 30 minuter per dag och medan du gör det lägg dig ner på sängen vila med lampan släckt och försök att inte tänka på något haha. det har hjälpt mig.. En annan anledning kan ju också vara att du biter på tänderna under natten, det påverkar spännings huvudvärk, för det kan du använda en bettskena   

Låter vettigt, ska pröva det!:)


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

FNÖ:
stress 

Fast det konstiga är att jag har haft en hel fri vecka utan något och har inte stressat eller oroat mig alls :/


   
SvaraCitera
hadice

gör så!

Musicc:

Låter vettigt, ska pröva det!:)


   
SvaraCitera

Musicc:

Fast det konstiga är att jag har haft en hel fri vecka utan något och har inte stressat eller oroat mig alls :/

det kan uppenbara sig flera veckor efter du har stressat 


   
SvaraCitera