Aviseringar
Rensa alla

Huvudvärk i ett halvår!


Ämnesstartare

honolulu:

om du bara visste vad stress och spänningar i hals-, huvud- och nackområdet kan orsaka för symtom... på sidorna lite längre fram låter som spänningshuvudvärk, hade också det.

olika personer du kan kontakta är massörer, kuratorer, sjukgymnaster, psykologer osv. jag skulle börja med kuratorn på skolan som antagligen har tips på hur var du kan vända dig och hur du kan hantera stress och spänningar. ibland är man mer påverkad än man tror eller är medveten om. googla lite också.

Har varit hoss en kiropraktor, skolkuratorn, skolsyster och psykolog. Och det hjälper inte. Jag är inte stressad och har inga spänningar. 


   
SvaraCitera

Tiiiiilde:

Har varit hoss en kiropraktor, skolkuratorn, skolsyster och psykolog. Och det hjälper inte. Jag är inte stressad och har inga spänningar. 

bra att du har utrett och besökt olika instanser. du har inga spänningar i käkområdet heller? att du upptäcker dig själv bita ihop hela tiden eller att du gnisslar tänder om nätterna? då kan det vara en idé att kontakta en tandläkare för bettskena om nätterna.

i tinningen (där du har huvudvärken) befinner sig en stor muskel som heter temporalis, den är aktiv när du tuggar eller när dina käkar är aktiva (vilket de i allra högsta grad är när du är spänd i käkarna). detta gör man ofta av stress eller oro.

temporalis-and-masseter.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

bra att du har utrett och besökt olika instanser. du har inga spänningar i käkområdet heller? att du upptäcker dig själv bita ihop hela tiden eller att du gnisslar tänder om nätterna? då kan det vara en idé att kontakta en tandläkare för bettskena om nätterna.

Nej


   
SvaraCitera

Tiiiiilde:

Nej

ok det var så lite så synd om dig lycka till hej då


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Tiiiiilde:
 Jag har haft huvudvärk varje dag i snart 6 månader! Har vart hoss läkarna många gånger men de hittar inget som e fel. De säger att det säkert är spänningshuvudvärk men det tror inte jag! Kommer explodera snart om den inte försvinner!!!  

Vill inte skrämma upp dig men kräv en röntgen av hjärnan! Min syster gick också runt med en horribel huvudvärk i något år, inte konstant dock men den kom och gick och när det var som värst kunde hon bara ligga ner och inte ens prata. Läkarna babblade om stress osv tills de TILL SLUT gjorde en röntgen som visade en cysta (godartad) i en "vätskepassage" i hjärnan som gjorde att vätskan inte kom förbi. Det hade gått riktigt illa om hon inte fått operationen. Krya på dig! Hoppas att det inte är något liknande men kräv ändå att få kolla upp det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

Vill inte skrämma upp dig men kräv en röntgen av hjärnan! Min syster gick också runt med en horribel huvudvärk i något år, inte konstant dock men den kom och gick och när det var som värst kunde hon bara ligga ner och inte ens prata. Läkarna babblade om stress osv tills de TILL SLUT gjorde en röntgen som visade en cysta (godartad) i en "vätskepassage" i hjärnan som gjorde att vätskan inte kom förbi. Det hade gått riktigt illa om hon inte fått operationen. Krya på dig! Hoppas att det inte är något liknande men kräv ändå att få kolla upp det!

Ska till läkarna i veckan så då får de väl röntga men om de inte hittar något fel blir jag fan tokig. 


   
SvaraCitera