Aviseringar
Rensa alla

Huvudvärk! [shake]


Ämnesstartare

Asså nu har jag haft huvudvärk i typ 1 ½ månad...
De flesta jag pratat med tror att det är spänningshuvudvärk men det går inte över. Så nu undrar jag om det finns någon här som haft eller har det likadant och har lita tips på hur man kan bota huvudvärken [rolleyes] Skulle bli jätteglad för det är så himla jobbigt! [n]


   
Citera
Gifted

FlickanMittemot:

Så nu undrar jag om det finns någon här som haft eller har det likadant och har lita tips på hur man kan bota huvudvärken

Jag hade spänningshuvudvärk i ett halvår, och det återkommer ibland...

Har märkt att det uppstår när man påfrestas psykiskt...

Koffeinhaltiga saker hjälper tillfälligt, så även idrott, men du måste ta reda på vad problemet beror på.

Det kan också vara så att du gnisslar tänder, och då får huvudvärk av det...


   
SvaraCitera

Läkare? [zzz]


   
SvaraCitera

Jag har spänningsmigrän. Fått tabletter av dokton, besök en läkare.


   
SvaraCitera

Du har prövat värktabletter av diverse slag, förmodar jag? Dricker ordentligt, äter ordentligt, sover ordentligt, inga bristsjukdomar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dålig syn? Herrejävlar vad jag hade huvudvärk precis innan jag fick mina glasögon. Och jag har väldigt lite synfel så det behöver faktiskt inte vara något man ser/märker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

healing, baby!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som silvrigeflex säger, det skulle kunna bero på synen. När jag undersökte min syn inför övningskörning med bil upptäckte de att jag såg sämre på ena ögat, vilket gjorde att det bättre ögat försökte anpassa sig till det sämre. Detta kunde tydligen leda till "oförklarlig" huvudvärk, inget jag känt av men du kan ju ha något liknande.

Annars kan det ju vara vädret. Har en kompis som vissa dagar blir riktigt matt och slö, och ofta får han även huvudvärk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du har prövat värktabletter av diverse slag, förmodar jag? Dricker ordentligt, äter ordentligt, sover ordentligt, inga bristsjukdomar?

Ah, de funkar ibland men kan ju inte ta tabletter hela tiden...
Jag äter och dricker, sover väl kanske inte jättebra hela tiden men det är liksom inget nytt [chocked] och jag har tagit blodprov och då var allt som det skulle [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silvrigreflex:

Dålig syn?

Mmm kanske måste kolla det igen. Gjorde det på bilskolan för typ ett år sen men det kanske kan ändras fort elr? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

healing, baby!

Thahah hur? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gifted:

Jag hade spänningshuvudvärk i ett halvår, och det återkommer ibland...

Okeej, jag har varit hos läkare och hos skolsyster och dom säger att det är spänningshuvudvärk... Får man inte mer huvudvärk av koffein? Det trodde jag [rolleyes] Heheh ah men okej, jag får väl kanske kolla synen då [smile]


   
SvaraCitera

allt beror på vad du får huvudvärk av,jag får migrän av stress och om jag mår dåligt,om du "bara" får d av att du tex spänner käken när du sover så kan du få en specialskena av tandläkaren du har i munnen när du sover.


   
SvaraCitera

FlickanMittemot:

Ah, de funkar ibland men kan ju inte ta tabletter hela tiden...Jag äter och dricker, sover väl kanske inte jättebra hela tiden men det är liksom inget nytt och jag har tagit blodprov och då var allt som det skulle

Kollat synen?


   
SvaraCitera
Gifted

FlickanMittemot:

Får man inte mer huvudvärk av koffein? Det trodde jag

Jo, det får man, men det lindrar tillfälligt... vid viktigt prov, eller dylikt.


   
SvaraCitera