Aviseringar
Rensa alla

Hvitfeldtska


Ämnesstartare

kirgizistan:

Det är i mina ögon helt numinöst att en sådan sak som huruvida uppdelningen av killar och tjejer kan influera ett sådant viktigt val.

För det första är jag kille, sedan vill man lara kanna nya vänner ochdet ar ganska viktigt i mitt val. Sedan tror jag att det ar svarare att fa hogre betyg pa en battre skola än en samre poängmässigt. Därfor ar det smartare att ga pa hvitfeldtska?


   
SvaraCitera

fastthink:

För det första är jag kille, sedan vill man lara kanna nya vänner ochdet ar ganska viktigt i mitt val. Sedan tror jag att det ar svarare att fa hogre betyg pa en battre skola än en samre poängmässigt. Därfor ar det smartare att ga pa hvitfeldtska?

På det planet förstår jag dig. Men luras inte utav det låga antalet killar per klass. Eftersom skolan är liten är sammanhållningen emellan klasserna, och alla elever faktiskt, väldigt intensiv. Istället för att bara umgås med killarna i klassen kommer du umgås med alla - oavsätt årskurs.

Och på tal om betygen så är det sant. Det ÄR svårare, mycket svårare, att få bra betyg på Rudebecks men i gengäld lär du dig mer än vad du skulle gjort någon annanstans, för det är inte av en slump att Rudebecks alltid vinner SM i unga forskare, eller att till större delen av alla utexaminerade elever på skolan alltid får ett högt uppsatt jobb.

Den vägen du tar nu kanske känns "smartast" dvs egentligen lättast just nu men Rudebecks bäddar för en lätt, säker och lycklig framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kirgizistan:

Den vägen du tar nu kanske känns "smartast" dvs egentligen lättast just nu men Rudebecks bäddar för en lätt, säker och lycklig framtid.

lätt, säker och lycklig framtid är tveksamt eftersom jag ar ett vg - barn och pa hvitfeldtska skulle jag ha mycket hogre betyg an pa sigrid och darfor skulle jag ha lattare att soka arbetare an de som kanske ar duktigare an mig, det känns ju lite orattvist men ocksa sant[crazy]?


   
SvaraCitera

fastthink:

lätt, säker och lycklig framtid är tveksamt eftersom jag ar ett vg - barn och pa hvitfeldtska skulle jag ha mycket hogre betyg an pa sigrid och darfor skulle jag ha lattare att soka arbetare an de som kanske ar duktigare an mig, det känns ju lite orattvist men ocksa sant[crazy]?

Jag antar att du inte varit på en arbetsintervju. Sättet du agerar på avslöjar bra mycket mer om dig själv och ditt intellekt än vad du förstår.

Vem vill anställa en uppenbar idiot med bra betyg istället för en ordentligt allmänbildad och smart person med inte kanske 20,00 på pappret men 19,00 istället?

Betyg spelar inte ett skit när framtiden står på spel, det är kunskaperna som du besitter som tar dig framåt i livet och betygen speglar oftast inte det.

Och jag inser att du föreställt dig att det är i princip omöjligt att få toppbetyg på Rudebecks, men det är det inte.

Se på mig; Min närvaro ligger under 60% men jag har 19,87 i snitt ändå.

Fast det är klart som ett vg-barn kan du få det tufft hos oss, men du kommer lära dig lika mycket!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kirgizistan:

Betyg spelar inte ett skit när framtiden står på spel, det är kunskaperna som du besitter som tar dig framåt i livet och betygen speglar oftast inte det.

Ja, det har du ratt i , men det spelar roll nar man soker till universitetet for att plugga vidare, da ar det ingen arbetsintervju..


   
SvaraCitera

fastthink:

Ja, det har du ratt i , men det spelar roll nar man soker till universitetet for att plugga vidare, da ar det ingen arbetsintervju..

Nej, men med högskoleprovet kommer du komma in vart du vill ändå. och dessutom är det påvisat att Rudebeckare klarar sig betydligt mycket lättare under högskoletiden än övriga utexaminerade göteborgsgymnasister.

Det är bättre på alla sätt grabben, argumenten för att börja på Rudebecks är fler än vad du kan tänka dig. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kirgizistan:

Det är bättre på alla sätt grabben, argumenten för att börja på Rudebecks är fler än vad du kan tänka dig.

haha, tack for tipsen[wink]


   
SvaraCitera

fastthink:

haha, tack for tipsen[wink]

You're welcome!


   
SvaraCitera

Hvitfeldtska suger, jag råder dig att inte börja där!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hvitfeldtska suger, jag råder dig att inte börja där!

Men säg varför, tack[smile]


   
SvaraCitera

fastthink:

Men säg varför, tack[smile]

Dåliga lokaler, det ser väldigt gammalt ut rostigt. Och bamban är också väldigt dålig, då vi är 2000 elever, och bamban rymmer inte ens så mycket, väldigt trångt alltså. Och så är lärarna väldigt dåliga, opedagogiska så att säga. Ja! Det finns mycket mer som är dåligt, bättre och välja en mer modern skola. Jag ångrar så mycket att jag ens har börjat där. Fast jag har bara 1 år kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag ångrar så mycket att jag ens har börjat där.

Hmm, vilken linje går du?[rolleyes]


   
SvaraCitera

fastthink:

Hmm, vilken linje går du?[rolleyes]

Samhäll - ekonomi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Samhäll - ekonomi.

Fan, nästan där jag skulle börja[rolleyes]. inget som är bra[smile]?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen som har nått mer om skolan?[smile]


   
SvaraCitera