Aviseringar
Rensa alla

Hyllningstråd tillägnad Malala Yousafzai


Ämnesstartare

I den här tråden hyllar vi Malala Yousafzai! Hon borde fått Nobels fredspris redan förra året, men fick det alltså i år.


   
Citera

hon e bra


   
SvaraCitera

Hjärta


   
SvaraCitera

Party


   
SvaraCitera

har ingen koll på vem det är men visst


   
SvaraCitera

Hyllar alla som slåss för något de tror på. Tumme upp


   
SvaraCitera

Det behövs en som hon, och det behövs fler!

MarcusKing: Hyllar alla som slåss för något de tror på.

ISIS?


   
SvaraCitera
Sarabi

I skolan idag kollade vi på några youtube-klipp om henne. Sjukt rörande och skulle ljuga om jag sa att jag inte grät en skvätt...


   
SvaraCitera

Razor:
Det behövs en som hon, och det behövs fler!

ISIS?

Det är skillnad på att "slåss" för något de tror på och massa onödigt skit...


   
SvaraCitera

MarcusKing: Det är skillnad på att "slåss" för något de tror på och massa onödigt skit...

ISIS slåss för det de tror på, att göra hela världen muslimskt enligt deras version av Islam.


   
SvaraCitera

MarcusKing: Det är skillnad på att "slåss" för något de tror på och massa onödigt skit...

Jag vill inte jävlas med dig, jag ville bara påpeka att det finns fler varianter av människor som är minst lika engagerade för sin sak som t ex Malala, det som skiljer är inte kämparglöden utan värderingarna.


   
SvaraCitera

En fantastisk modig tjej som vågar stå upp mot islam och samtidigt själv företräda en  ny mer modern och moderat tolkning av islam. Moderata muslimer som vill förändra islam är bland det viktigaste vi har i vår nutid där dagens islam blir ett allt mer större hot mot vår demokrati. Vi behöver fler som Malala och det är oerhört bra att hon får nobelpriset och därigenom också en större plattform att fortsätta sprida sitt budskap. 


   
SvaraCitera