Aviseringar
Rensa alla

Hypnagogi


Ämnesstartare

Har börjat höra röster INNAN jag somnar, jag är fortfarande i vaket tillstånd.. men när jag hör dessa röster vet jag att jag inom två tre minuter kommer somna. Äh svårt att förklara, men iaf:

Detta har börjat på senare tider. Någon mer som upplever samma sak? Det är normalt men det som är skumt är att det bara plötsligt börjar. Stress? Ångest? Idk.

Exempel på röster och ljud jag kan höra är glassbilsoundet eller en ljus röst som sa "jag vill leeva", kinda creepy indeed.


   
Citera
Ämnesstartare

har hört mummel någon gång när jag varit riktigt trött


   
SvaraCitera

Jag tycker du borde gå till doktorn med det där om det oroar dig. Skulle du börja höra röster i vaket tillstånd eller långt innan du somnar, börjar känna dig paranoid och förvirrad eller känner lukter, krypningar i kroppen etc. etc. bör du söka hjälp omgående.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Otäckt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan ju vara att du drömmer, helt enkelt. Fast du inte har glidit in i den "riktiga" sömnen så att du ser bilder. (?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Jag tycker du borde gå till doktorn med det där om det oroar dig. Skulle du börja höra röster i vaket tillstånd eller långt innan du somnar, börjar känna dig paranoid och förvirrad eller känner lukter, krypningar i kroppen etc. etc. bör du söka hjälp omgående.

Det oroar mig inte, bara fundersam över hur saker och ting plötsligt tar sin start. Men ja om jag började bli locco dagtid skulle jag framföra det [crazy]

Fru Musica:

Det kan ju vara att du drömmer, helt enkelt. Fast du inte har glidit in i den "riktiga" sömnen så att du ser bilder. (?)

Nej, jag drömmer inte. Jag fortfarande i vaket tillstånd, kan öppna mina ögon, kolla klockan, gå upp och dricka vatten etc. Bara i ett mer avslappnat tillstånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När jag är riktigt trött så kan det hända faktiskt, låter alltid morphade och assega. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Exempel på röster och ljud jag kan höra är glassbilsoundet eller en ljus röst som sa "jag vill leeva", kinda creepy indeed.

Ahahahhaahaha!
Förstår vad du menar dock. Efter en stressad dag eller under mina depperioder kan jag höra allt möjligt konstigt och galet.
Oftast är det plötsliga barnskrik, skratt eller ekande röster som säger något.
Antagligen är det så att huvudet är snurrigt men trött och släpper fram saker som bearbetas i det undermedvetna.
Det är ju inte så att jag faktiskt hör detta utan jag kan alltid säga att det är i huvudet som tankar man inte riktigt kan styra.
En riktigt jobbig kväll håller det på och kör runt helt galet tills jag somnar eller läser något som leder bort tankarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fru Musica:

Det kan ju vara att du drömmer, helt enkelt. Fast du inte har glidit in i den "riktiga" sömnen så att du ser bilder. (?)

Lounge fact:

Nej, jag drömmer inte. Jag fortfarande i vaket tillstånd, kan öppna mina ögon, kolla klockan, gå upp och dricka vatten etc. Bara i ett mer avslappnat tillstånd.

Ja så kan det också vara. Man drömmer utan att förstå det själv. Det är ju ungefär som på morgonen när man drömmer något fast man samtidigt börjar registrera ljud och rörelse runt om sig i sovrummet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur länge har det varit så? Har något liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är så för mig och har alltid varit, men det händer även att jag hör röster i fullt vaket tillstånd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knak och brak:

Hur länge har det varit så? Har något liknande.

Typ tre veckor.. Ditt?

Viljans Triumf:

Är så för mig och har alltid varit, men det händer även att jag hör röster i fullt vaket tillstånd

Sounds not so helfy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Typ tre veckor.. Ditt?

Så nytt, har du sovit uselt? Jag har haft så (fast syner) i flera år, kan inte riktigt lista ut vad det beror på, om ens något. Det verkar ha fastnat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knak och brak:

Så nytt, har du sovit uselt? Jag har haft så (fast syner) i flera år, kan inte riktigt lista ut vad det beror på, om ens något. Det verkar ha fastnat.

Nä, sover bra. Syner vid läggdags?


   
SvaraCitera