Aviseringar
Rensa alla

Hypotyreos


Ämnesstartare

Okej alla UMare.

Imorgon ska jag testar för hypotyreos. Diagnos sker då via att en nål sticks in i sköldkörteln som sitter i nedre delen av halsen.

Finns det någon UMare som har erfarenhet av hypotyreos, samt info om hur de är med när de ska testa?

Känns inte så mysigt o få en nål i halsen. Inte mysigt alls. 


   
Citera
Lounge

Har brist på sköldkörtelhormon.. tror bara det var blodprov jag tog? Hoppas fan det. Ska testa mig på vårdcentralen nästa vecka för att se om det stabiliserats. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:
Har brist på sköldkörtelhormon.. tror bara det var blodprov jag tog? Hoppas fan det. Ska testa mig på vårdcentralen nästa vecka för att se om det stabiliserats. 

Går alltid o hoppas på det, för din skull. Går inte att mäta THS värdena korrekt med blodprov, därav stick i halsen för o kolla celler. Huja. Lite smånojig. Går ju redan på antibiotika mot en grej m njurarna. Mindre kul med dubbla läkarbesök imorgon 🙁


   
SvaraCitera

HUR GICK DET DÅ?!


   
SvaraCitera

Jo det finns minst en till som har här. Hypertherese heter det btw Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bigcitylaif:
HUR GICK DET DÅ?!

Åt helvete. Flum läkare boka ny tid. Fick lämna ett prov åt en annan grej som inte rör hypertyreos grejen :p


   
SvaraCitera

Gråter Nej aj vad ont! Förvirrad Hatar nålar. Och du ska ta den vid halsen... burr :/

Kikade upp och man har säkert 80% utav dom symptomen... Kanske vi får gå dit båda två Förvirrad
http://www.skoldkortelforeningen.se/sjukdomsfakta/hypotyreos/symptom

Oj förlåt, har ingen erfarenhet, men hoppas att det blir bra! Vad händer om det visar sig att du har det? Vet ingenting knappt, kan det botas? medicin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie:
Gråter Nej aj vad ont! Förvirrad Hatar nålar. Och du ska ta den vid halsen... burr :/

Kikade upp och man har säkert 80% utav dom symptomen... Kanske vi får gå dit båda två Förvirrad
http://www.skoldkortelforeningen.se/sjukdomsfakta/hypotyreos/symptom

Oj förlåt, har ingen erfarenhet, men hoppas att det blir bra! Vad händer om det visar sig att du har det? Vet ingenting knappt, kan det botas? medicin?

Pratade m läkare å de medicin dagligen .. basically resten av livet för att hormonerna ska vara stabila :s 


   
SvaraCitera

dunderhonung:

Åt helvete. Flum läkare boka ny tid. Fick lämna ett prov åt en annan grej som inte rör hypertyreos grejen :p

Läkare brukar va bra på att skuta upp saker :/


   
SvaraCitera

dunderhonung: Går alltid o hoppas på det, för din skull. Går inte att mäta THS värdena korrekt med blodprov, därav stick i halsen för o kolla celler. Huja. Lite smånojig. Går ju redan på antibiotika mot en grej m njurarna. Mindre kul med dubbla läkarbesök imorgon 🙁

tog du fighten med läkaren eller var det dennes förslag? alltså att inte enbart nöja sig med blodprov?

min gulle lillebror har/hade hypotyreos =/


   
SvaraCitera

Yes. Käkat levaxin sedan december och ska till läkare i nästa vecka för att kolla om blodprovet jag tog igår visat på att jag behöver en högre dos eller ej. Antagligen gör jag det. Ska få remiss till ett stick i den också. Sköterskan har åtminstone skrivit in det i beskrivningen för mitt besök pga begärde det.
Sålänge man mår bra så gör det mig ingenting att behöva ta piller och gå på kontroll resten av livet. Tänk på folk som tar waran liksom.


   
SvaraCitera