Aviseringar
Rensa alla

I-Dosing - Bli hög på ljud.


Måste dem skriva en artikel om det en gång i halvåret?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där laddade jag ner för kanske 2år sen. Dom som VERKLIGEN tror på det kan jag tänka mig får en placebo effekt. Men jag blev endast trött på "oxy" och oxy blir man inte bara trött på iallafall..


   
SvaraCitera
Gifted

FreeWay89:

Dags att förbjuda ljud?

Jag har ett par entimmesklipp med binaural beats, som skall ge beskriven effekt. Tänkte att "nu skall jag testa skiten", och satt på en 5-timmars tågresa och lyssnade på ett sådant klipp konstant.

Effekt? Ingen alls! Påverkade mig inte ett skit. Beror på att jag lyssnar på schrans/psytrance i vanliga fall, vet jag inte, men jag misstänker starkt att det rör sig om placebo. Låt ungdomarna ha det lite kul, placebo är bästa drogen!


   
SvaraCitera
Gifted

Och, förresten, det är ju trivialt att tillverka sådana där ljud själv om man läser på lite.
Effekten kan illustreras i Mathematica med kommandot
Play[Sin[2 Pi*331 t] + Sin[2 Pi*330 t], {t, 0, 3}]
för att ge 3 sekunders ljudklipp. Men, binaural beats fungerar genom att spela två väldigt lika frekvenser i olika lurar, dvs.

Play[Sin[2 Pi*331 t] , {t, 0, 3}] i vänster och
Play[Sin[2 Pi*330 t], {t, 0, 3}] i höger
skulle fungera utmärkt!

Hmm, shit pomfritt, jag skulle kunna bli drugdealer, och sälja droger gjorda i Mathematica!


   
SvaraCitera

men neeeeeeeeeeeeeeeeeeej detta är total bullshit
jävla idiotcpn som kom på detta


   
SvaraCitera

riktig musik kommer närmare ett rus än det här jävla skräpfitteriet
när man får gåshud av musik får man sitt rus, även lite svagt när man bara "gillar en låt"


   
SvaraCitera

tjackgåshud o dylikt


   
SvaraCitera

FreeWay89:

'Den senaste trenden bland ungdomar som vill bli höga

Som andra sagt så har det funnits ute ganska många år, ska finnas en gammal tråd här på um fatiskt...Men det fungerar inte öht...Tror inte att något kommer att hända.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Som andra sagt så har det funnits ute ganska många år, ska finnas en gammal tråd här på um fatiskt...Men det fungerar inte öht...Tror inte att något kommer att hända.

Som jag länkade ovan så går det faktiskt att framkalla hallucinationer och annat genom ljud, dock är det väl inte så enkelt at man bara lyssnar i ett par lurar en 30 min och man blir helt speedad...


   
SvaraCitera

rekopmmenderar alla att lyssna på¨michael jackson


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Som jag länkade ovan så går det faktiskt att framkalla hallucinationer och annat genom ljud, dock är det väl inte så enkelt at man bara lyssnar i ett par lurar en 30 min och man blir helt speedad...

Det är mycket möjligt att man kan få hallucinationer av ljud, jag vet inte. Säger inte att du har fel där...

Jag har dock aldrig fått I-doser till att funka, ingen annan jag har träffat heller...

Sen kanske cracked inte är världens bästa informationskälla:P


   
SvaraCitera

sfsdfhsfhsfh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hixaren:

Jag har dock aldrig fått I-doser till att funka, ingen annan jag har träffat heller...

hixaren:

Sen kanske cracked inte är världens bästa informationskälla:P

Nu handlade dock inte crackeds artikel om att just den vanliga metoden med enbart hörlurar skulle funka. Man behövde ju pingpong bollar och shit för att det skulle funka.

Sedan tycker jag kritiken mot Cracked är lite väl hård. De brukar hänvisa till sina källor, vilket jag även brukar fortsätta läsningen med, och har än så länge inte hittat något som inte verkar stämma.


   
SvaraCitera

Varför bli hög på något som man redan kan bli hög på?


   
SvaraCitera