Aviseringar
Rensa alla

i fängelset


Ämnesstartare

Issen:

Sverige har bland de lägsta brottsligheterna i världen

Beror på att man låter den produktiva delen av befolkningen försörja den parasiterande delen av befolkningen och de extremt låga fängelsestraffen så man kommer ut efter högst 1 år för de flesta brott.

Issen:

det är inte lyx... det är bara hög standard i jämförelse med andra fängelser världen och det är sjukt bra.

Sjukt bra ifall man är socialmarxist

Issen:

Och att påstå att det är lyxlägenheter, alltså seriöst ge er... TV och en säng är inte "lyx"... det är fortfarande rum på ett par kvadratmeter med de mesta delat, och dom är inlåsta drygt 12 timmar om dygnet för sig själv och får vara ute ett par timmar om dagen

Kriminella ska va inspärrade 20 timar om dagen med vatten, bröd, och kanske någon bok för att utbilda sig.


   
SvaraCitera
Issen

Foxxie:

Kriminella ska va inspärrade 20 timar om dagen med vatten, bröd, och kanske någon bok för att utbilda sig.

Finns drygt 200 andra länder att bo i då... Sverige är så sjukt bra för att man här insett att människor är människor och att öga för öga är idioti.


   
SvaraCitera
Flash

Issen:

Sverige har bland de lägsta brottsligheterna i världen

Det tror jag inte ett dugg på, vi hade ju t.ex. högst antal våldtäkter i Europa..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det har vi[blush]


   
SvaraCitera

Issen:

Vi rehabiliterar istället för att straffar och det fungerar bättre än för de andra

Issen:

Sverige har bland de lägsta brottsligheterna i världen

Det kan stämma, dock tycker jag att vi ska specificera brottslighet en aning. Självklart förekommer stöld mer frekvent i Irak än i Sverige av den enkla anledningen att i Sverige behöver inte människor stjäla.

Sen att jämföra Sverige med välden är väl lite att ta i, att det begås fler mord i Brasilien än i Sverige har ingenting att göra med att Sveriges kriminalvård är bättre eller sämre.

Vi avrundar det till Europa istället och kollar på den här:

där Sverige rankas högt upp med antal mord per capita.

Tillåt mig att lägga fakta åt sidan för en stund, jag är varken bitter eller ond, men ifall någon medvetet skadar mig eller personer jag älskar vill inte jag att den skyldige ska "rehabiliteras" som det så fint heter, jag vill att den skyldige ska straffas.

Alla mördare är inte sjuka individer, de flesta är människor, och människor ska ställas till svars för sina handlingar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns säkert bredband med extra hög hastighet. 19" skärm, osv.


   
SvaraCitera
Issen

poughkeepsie:

Tillåt mig att lägga fakta åt sidan för en stund, jag är varken bitter eller ond, men ifall någon medvetet skadar mig eller personer jag älskar vill inte jag att den skyldige ska "rehabiliteras" som det så fint heter, jag vill att den skyldige ska straffas.

Tack och lov är det inte offret som avgör hur länge någon ska straffas för det... att ha ett sånt system vore livsfarligt.


   
SvaraCitera

Issen:

Tack och lov är det inte offret som avgör hur länge någon ska straffas för det... att ha ett sånt system vore livsfarligt.

Helt rätt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Tack och lov är det inte offret som avgör hur länge någon ska straffas för det... att ha ett sånt system vore livsfarligt.

offret borde inte bestämma, men de löjligt låga straffen vi har nu är patetiska och en förolämpning mot brottsoffret.


   
SvaraCitera
Issen

Foxxie:

offret borde inte bestämma, men de löjligt låga straffen vi har nu är patetiska och en förolämpning mot brottsoffret.

Det funkar bevisligen bättre än de flesta andra länder och man ska fortfarande inte ta hänsyn till offret utan man ska se de ur ett samhälleligt perspektiv och de hjälper inte oss att ha folk inspärrade 25 år om dom likagärna är rehabiliterade efter 5.

Det är billigare, och mer samhällsnyttigt att släppa ut dom då så de kan återgå till samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

och man ska fortfarande inte ta hänsyn till offret utan man ska se de ur ett samhälleligt perspektiv

[chocked] Inte ta hänsyn till offret?

Issen:

och de hjälper inte oss att ha folk inspärrade 25 år om dom likagärna är rehabiliterade efter 5

Man ska ta sitt straff. Rättvisan, lagen och ordning är viktiga fundament för ett samhälle.

Issen:

Det är billigare

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Issen

Foxxie:

Inte ta hänsyn till offret?

Inte i bedömningen om hur/länge/kort eller vad för typ av påföljd någon ska ha nej.

Foxxie:

Man ska ta sitt straff. Rättvisan, lagen och ordning är viktiga fundament för ett samhälle.

Ja och det har vi, men här har man insett att straffa folk länge, hårt och skoningslöst inte fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Inte i bedömningen om hur/länge/kort eller vad för typ av påföljd någon ska ha nej.

Galenskap

Issen:

Ja och det har vi, men här har man insett att straffa folk länge, hårt och skoningslöst inte fungerar.

Beror på vad målet är. En brottsling ska straffas först och främst, hans återtåg in i samhället ska vara sekundärt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Foxxie:

Beror på att man låter den produktiva delen av befolkningen försörja den parasiterande delen av befolkningen

Ja, medmänsklighet, barmhärtighet och godhet är ju Satans påfund!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Czar:

Ja, medmänsklighet, barmhärtighet och godhet är ju Satans påfund!

Ja speciellt när den parasiterande växer snabbare än den produktiva, då jävlar blir det kul.


   
SvaraCitera