Aviseringar
Rensa alla

I gårdagens Demoskop nådde SD 12,2%.


Ämnesstartare

Kommentarer på att SD växer sig starkare?

Danska motsvarigheten "dansk folkeparti" har redan 12,3 %.

Norska motsvarigheten "Fremskrittspartiet" har 29 %.

SD är det enda parti i Sverige som vill stoppa dessa krigsförbrytare: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=493&artikel=5937727


   
Citera
Ämnesstartare

alla blir rasister utan någon annan anledning än att de bestämmer sig för att bli det för att de bestämmer sig för o va onda!!11!1


   
SvaraCitera
mynona

Det är inte särskilt trevligt att ett parti som kallar genusfrågor och jämställdhet för "svammel och icke frågor" växer. De säger sig motarbeta islamister för att dessa förtrycker kvinnor och är emot homosexuella, men så fort det inte handlar om att jämföra sig med islamisterna kallar det själva sådana frågor för dumheter. Jag skräms av deras inflytande. 

Enligt Sd:s framtidsvision kan vi inte få ha en personlighet och själva bestämma våra intressen, vi måste i stället rätta oss efter vad som anses passande för vårt kön, vårt land, vårt landskap och vår bostadsort när vi väljer intressen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad annat kunde man förvänta sig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Enligt Sd:s framtidsvision kan vi inte få ha en personlighet och själva bestämma våra intressen, vi måste i stället rätta oss efter vad som anses passande för vårt kön, vårt land, vårt landskap och vår bostadsort när vi väljer intressen.

Lögn, propaganda och trams. SD anser att man oavsett kön ska få göra precis vad man vill och att det, till skillnad från feminismen, inte gör något ifall kvinnor biologiskt väljer på ett annat sätt än män. Feminismen vill ju hitta på massa trams om att en kvinnas livsval beror på att hon är förtryckt medan SD tycker att folk ska bestämma precis som de vill, vare sig det handlar om arbetsval eller föräldraförsäkring. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När det gäller SDs resultat i demoskop är det inte förvånande, troligtvis är SD dessutom underskattade i mätningen. Själv tror jag på ett resultat upp mot 14% i riksdagsvalet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej vad bra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Enligt Sd:s framtidsvision kan vi inte få ha en personlighet och själva bestämma våra intressen, vi måste i stället rätta oss efter vad som anses passande för vårt kön, vårt land, vårt landskap och vår bostadsort när vi väljer intressen.

något annat än det har inte varit aktuellt någonsin tidigare i historien och jag är relativt säker på att det här kommer ses som en historisk parentes om några år, ingen människa kan överleva ensam och vi måste sträva åt samma håll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jesssi: Danska motsvarigheten "dansk folkeparti" har redan 12,3 %.

Norska motsvarigheten "Fremskrittspartiet" har 29 %.

Du har dock fel vad gäller vad de invandringskritiska partiernas stöd i Norge och Danmark. 

I Danmark är Dansk Folkeparti det största partiet med över 25% av rösterna. I Norge däremot fick Fremskrittspartiet "bara" 16% av rösterna i valet förra året. 


   
SvaraCitera
mynona

space kitty:

något annat än det har inte varit aktuellt någonsin tidigare i historien och jag är relativt säker på att det här kommer ses som en historisk parentes om några år, ingen människa kan överleva ensam och vi måste sträva åt samma håll

Du anser alltså att vi alla måste bli kopior av varandra för att vi annars inte skulle kunna samsas? Du anser att vi måste välja mellan att vara likadana och tillsammans, eller unika och ensamma? Du anser att vi måste välja mellan intolerans och samarbete, eller intolerans och samhällsupplösning? 

Tja, då kan jag bara säga att ett sådant samhälle kan klara sig bra om jag lämnar det med uppsprättade halspulsådror. Jag tror att det är möjligt att stimulerasoch glädjas och uppleva en större och mer värdefull gemenskap genom att atraheras av varandras olikheter, något jag redan gör; jag ser det som ett ideal att lära sig att leva i ett tolerant samhälle där sådan gemenskap är möjlig; jag anser att det är önskvärt att uppmuntra personlig utveckling; jag anser att ett samhälle där vi lever utifrån nazismens stereotypa ideal om massmänniskan inte motiverar varför mänskligheten alls ska leva vidare. Människans fortlevnad kan bara motiveras av att vi kan leva våra liv fullt ut. Att leva våra liv genom att kväva oss själva bara för att överleva gör överlevnaden komplett meningslös.

Och för övrigt: Jodå, det har funnits gott om samhällen historiskt där människor har kunnat utveckla sina personligheter, och ju högre utvecklat ett samhäle har varit, desto större personlig frihet har varit möjlig. Överlevnad är meningslös om man lever ett liv utan kvalitet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Du anser alltså att vi alla måste bli kopior av varandra för att vi annars inte skulle kunna samsas? Du anser att vi måste välja mellan att vara likadana och tillsammans, eller unika och ensamma? Du anser att vi måste välja mellan intolerans och samarbete, eller intolerans och samhällsupplösning?

eller så kanske jag menar att det finns en mellanväg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: Och för övrigt: Jodå, det har funnits gott om samhällen historiskt där människor har kunnat utveckla sina personligheter, och ju högre utvecklat ett samhäle har varit, desto större personlig frihet har varit möjlig. Överlevnad är meningslös om man lever ett liv utan kvalitet.

jo, men ett samhälle har aldrig kunnat utvecklas till en högre nivå utan män som varit beredda att offra sina liv för att försvara det


   
SvaraCitera
mynona

N.W:

Lögn, propaganda och trams. SD anser att man oavsett kön ska få göra precis vad man vill och att det, till skillnad från feminismen, inte gör något ifall kvinnor biologiskt väljer på ett annat sätt än män. Feminismen vill ju hitta på massa trams om att en kvinnas livsval beror på att hon är förtryckt medan SD tycker att folk ska bestämma precis som de vill, vare sig det handlar om arbetsval eller föräldraförsäkring. 

Nej, varenda gång jag talar med en Sd:are demonstrerar de att det är sanning. Nederländaren postade Sd:s framtidsvision i en annan tråd här för några dagar sedan. Jag tror det var i tråden om riksdagsvalet. Ja, precis: Sd anser att genusfrågor är "trams" och att en sådan självklart enkel logik som att "Man påverkas av sin omgivning" är något som begränsar det fria valet, i alla fall så fort det handlar om kön. SD:are, enligt min erfarenhet, brukar heller inte ha förmågan att förstå något så enkelt som strukturer och hur de påverkar människor. Det ger inte mig någon vidare förtroende. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Nej, varenda gång jag talar med en Sd:are demonstrerar de att det är sanning. Nederländaren postade Sd:s framtidsvision i en annan tråd här för några dagar sedan. Jag tror det var i tråden om riksdagsvalet. Ja, precis: Sd anser att genusfrågor är "trams" och att en sådan självklart enkel logik som att "Man påverkas av sin omgivning" är något som begränsar det fria valet, i alla fall så fort det handlar om kön. SD:are, enligt min erfarenhet, brukar heller inte ha förmågan att förstå något så enkelt som strukturer och hur de påverkar människor. Det ger inte mig någon vidare förtroende. 

Enskilda SD-sympatisörer på ett forum kan absolut inte ses som bevis på vad SDs framtidsvision är. SD anser att kvinnor och män är olika biologiskt. Att genusfrågor till viss del är trams. Att kvinnor och män ska få välja precis som de vill. Att ingen ska tvingas att varken följa traditionella könsroller eller tvingas bryta dem, som feminister vill. Sedan tror SD att de biologiska könsrollerna i vissa fall är bra och att de kompletterar varandra. Men det är fortfarande så att folk ska få göra helt som de vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår s.c.u.m osv mer än andra feminister då den enda vägen att uppnå era ideal är genom att döda alla män, för då behöver ni inte män till att försvara er från andra män

då skulle ni dock förlora en viktig urkraft som för samhället framåt, kvinnor har inte samma benägenhet att kämpa för att uppnå ära och status, de väljer en man som uppnått ära och status (undantag finns)


   
SvaraCitera