Aviseringar
Rensa alla

I krig och sötsug är allting tillåtet...


Ämnesstartare

Här skriver vi om våra nödlösningar vad gäller mat!

Galet sugen på något sött letade jag desperat genom köket efter ingredienserna till negerbollar. Insåg att jag ej hade möjlighet att göra kaffe, men tänkte att det nog går ändå. Hade även inget vanligt margarin; enbart margarin smaksatt med oliver. Som tur är är margarinet galet gammalt, gick säkert ut för ett halvår sedan, så smakar knappt oliver längre.

Vad värre var var att jag inte hade havre; chansade på att ersätta havret med rågmjöl och linfrön. Resultatet var hyffsat - kunde vart betydligt värre. Får 6/10 på skabbigmat-skalan.


   
Citera
Ämnesetiketter

3 dl salt när man kokar ris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ingen lingonsylt. Åt potatisbullar med jordgubbssylt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladsås...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

Åt potatisbullar med jordgubbssylt.

Det är ju gott :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Det är ju gott :S

Helt ok, men vafan, här trodde jag att folk tyckte det var skabbigt.

Tacos med ketchup gillar jag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Failade med att göra negerbollar här om dagen så tog det där failade torra och tuggade i mig framför datorn.

Annars så stjäl jag ur mammas och min brors förråd. Ingen blir arg på mig hur mycket jag än tar. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

Tacos med ketchup gillar jag också

Låter lite småskumt men inte så farligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Låter lite småskumt men inte så farligt

Förstår inte när folk tycker det är äckligt, tacosåsen folk alltid köper till tacos är ju gjord på tomat, samma sak som ketchup typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angeleyes:

Förstår inte när folk tycker det är äckligt, tacosåsen folk alltid köper till tacos är ju gjord på tomat, samma sak som ketchup typ.

Mjo precis. Låter inte så farligt, men känns som det skulle vara alldeles för sött. Beror väl på vad man har till i övrigt, ketchup + majs = döden IMHO.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

Mjo precis. Låter inte så farligt, men känns som det skulle vara alldeles för sött. Beror väl på vad man har till i övrigt, ketchup + majs = döden IMHO.

Aa, finns inget äckligare än spaghetti + majs + ketchup.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turkisk yoghurt med honung är gott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

turkisk yoghurt med honung är gott.

OH JA! Kan fan leva på det.

Angeleyes:

Aa, finns inget äckligare än spaghetti + majs + ketchup.

+1000


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

turkisk yoghurt med honung är gott.

[love]

Turkisk yoghurt med sweet-chilli-sås-grux är himmelsk allround sås! [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KingGurka:

OH JA! Kan fan leva på det.

det var det enda jag kunde komma på som jag äter när det inte finns annat typ [sad]
brukar sällan våga mig på att göra t.ex. negerbollar om jag inte har ingredienserna (har dock aldrig kaffe i även om det finns tillgängligt, funkar lika bra med vatten!)


   
SvaraCitera