Aviseringar
Rensa alla

I made it!


Ämnesstartare

Nu har jag varit drog fri i 3 månader utan behandling, jag börjar min behandling på tisdag och har nyligen varit på ett behandlings hem för att hålla mig drogfri så länge, men nu över sommaren var det ingen behandling på hemmet jag var på.

Jag har brytit mitt opiat beroende, jag har min lägenhet och jag har börjat bygga på min studio.

Jag har igentligen varit drogfri sen oktober förra året men jag tog åter fall och vart åter igen beroende av opiater under perioden april-juni på grund av att psyk sega med mina recept (Lyrica och Concerta) och jag fick abstinens besvär av lyrican så jag föll tebax i knarket en liten vända.

Men för er som har läst mina andra trådar om mitt opiat/bland missbruk och min kriminella livstil jag har levt så slutar det gott här.

Inget NA shit men, en dag i taget.


   
Citera
Ämnesstartare

Går du ofta runt och tänker på knark?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varje dag ska du veta.


   
SvaraCitera

grattis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska kanske tilägga det åt folk som inte riktigt vet.

Jag har haft ett kraftigt opiat (Subutex/heroin/morfin) missbruk dom senaste 3-4 åren och tänt av en hel del gånger, har värkligen kämpat.

i november förra året fick jag ett LVM och ja.. då säger det sig självt hur illa ute det var med mig, höll på att dö efter 2 polare dog 1 lite tidigare den somaren och 1 dog när vi var nere i västervik och festade båda var 2 av mina närmsta vänner.

Vart även diagnoserad ADHD under min tid på LVM hemmet.

LVM står altså för Lagens Vård av Missbrukare för er som inte vet.


   
SvaraCitera

Oj. Wow.
Lycka till.


   
SvaraCitera

Bra, skulle ge dig en stor kram om jag kunde!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis föresten! Hur kommer det sig att man fortsätter med sånt när man vet hur dåligt de går?


   
SvaraCitera

Grattis och lycka till [love]


   
SvaraCitera

Skönt, grattis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Isla:

Grattis föresten! Hur kommer det sig att man fortsätter med sånt när man vet hur dåligt de går?

Man vet inget bättre, det blir en vana, ett sätt att hantera saker och ting på och människan är en art av vana.

Och jag har ganska svår adhd så opiaterna har en positiv effekt på mig tillskillnad från amfetminer som man får som medecin vid adhd gör mig bara sjuk, jag har haft dubbla doser på 3 olika adhd medeciner och enda sen första dosen har det kännts som en konstant amfetamin avtädning, amfetamin funkar inte ens jag blir jätte dålig, men ritalinet som jag fick mot min adhd tog bort det impulsiva och hyperaktiva delen av min adhd det jag har svårast med vanligtvis och det gjorde så att suget efter drogerna inte vart särskilt märkvärdigt och jag k'nde att jag inte behävde drogerna, men för mycket nackdelar för just den fördelen så nu kämpar jag med ett extremt sug och har mina förrhoppningar på behandling.

Vad långt det vart 😛 men det förklarar en hel del.

Tack alla =)


   
SvaraCitera

Gött! Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grattis! [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera