Aviseringar
Rensa alla

I need help here


Ämnesstartare

Jag går första året på IT - John Bauer.
Men jag vill byta till handel.
Vilket tror ni är bäst? Vad skulle ni ha valt?


   
Citera
Ämnesstartare

Handel är ( i alla fall där jag bor) programmet som de slappa går. De som har låg poäng och inte pallar skolan. Fast, jag vet inte om det är slappt?
Äh, beror väl helt och hållet på vad du vill pyssla med. Boka tid hos syven.


   
SvaraCitera

jespuhr:

Vilket tror ni är bäst? Vad skulle ni ha valt?

Det beror på vad du vill arbeta som i framtiden.[rolleyes]
Skulle inte valt någon av dessa. Boring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metafor:

Handel är ( i alla fall där jag bor) programmet som de slappa går. De som har låg poäng och inte pallar skolan. Fast, jag vet inte om det är slappt?
Äh, beror väl helt och hållet på vad du vill pyssla med. Boka tid hos syven.

jo det är det här med, fast jag orkar inte med it... kul att sitta vid en dator hela dagen lixom? trodde det skulle vara lite mindre data, men haha... där ser man! och jag pallar inte att snacka med syv, de säger samma sak allihop, visar en ett papper på programmet man vill söka till och säger att det är upp till mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Det beror på vad du vill arbeta som i framtiden.
Skulle inte valt någon av dessa. Boring.

det är just det jag inte vet, men inte är det dator iallafall. har jag lärt mig nu.


   
SvaraCitera

jespuhr:

det är just det jag inte vet, men inte är det dator iallafall. har jag lärt mig nu.

Då kanske handel passar bättre än IT eftersom du inte vill arbeta med datorer. Kan du inte välja väg så får du helt enkelt gå en bred linje(samhäll, natur, handel) och välja inriktning efter gymnasiet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Då kanske handel passar bättre än IT eftersom du inte vill arbeta med datorer. Kan du inte välja väg så får du helt enkelt gå en bred linje(samhäll, natur, handel) och välja inriktning efter gymnasiet.

japp, ska dit och kolla nån dag. men jag är inte riktigt säker heller, har hört att det är en jävla massa projekt arbeten hela tiden.


   
SvaraCitera

jespuhr:

har hört att det är en jävla massa projekt arbeten hela tiden.

Hmm, ingen aning. Gick bild och form. Slappt och skönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kallprat:

Hmm, ingen aning. Gick bild och form. Slappt och skönt.

fick du gå universitetet efter?


   
SvaraCitera

om du inte är direkt intresserad av handel (eller ngt övh) tkr jag du borde gå samhäll eller natur


   
SvaraCitera

jespuhr:

fick du gå universitetet efter?

Haha ja. Men det beror ju på vilket program man väljer såklart.
Hade tex inte kommit in på biologlinjen då jag inte läst matte C eller speciellt mycket naturkunskap. Men å andra sidan visste jag innan gymnasiet att jag aldrig skulle vilja studera mycket matte så bild var bra.
Ångrar man sig så går det ju att läsa upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Båda är tardprogram. Men John Bauer är väl typ den sämsta skolan som finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

om du inte är direkt intresserad av handel (eller ngt övh) tkr jag du borde gå samhäll eller natur

har hört det, men jag vill inte gå 3 eller mer år till.

Penstrokes:

Båda är tardprogram. Men John Bauer är väl typ den sämsta skolan som finns.

ungefär 😛


   
SvaraCitera

jespuhr:

har hört det, men jag vill inte gå 3 eller mer år till.

du kan väl byta direkt nu? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

du kan väl byta direkt nu?

Efter samhäll tänkte jag. Alltså, det är ju typ som högstadiet. Så jag måste ju gå universitet också. Det orkar jag inte.


   
SvaraCitera