Aviseringar
Rensa alla

i teorin, hur nödvändigt är det att vara en konsument?


Ämnesstartare

jag funderade lite, i teorin så skulle man kunna bo i ett tält i skogen med MER fördelar än att bo i det här konsumerande skit samhället.
missar jag någonting kritiskt moment så säg gärna till för annars är denna planen helt värdelös, i teorin.

problem det skulle lösa: man är inte en del av över konsumeringen mer, man behöver inte känna sig skyldig för att man förstör jorden, man slipper skolan och utbildar sig istället på det sättet man tycker är mest intressant.

Problem med att göra det + lösningar som jag kommit på.
1. Hur får man mat?
- Man planterar massa frukt träd och lever på växterna man har.

2. låter ganska tråkigt, vad skulle man göra på dagarna?
- ta hand om sin trädgård, studera astronomi eller vad man nu gillar att studera, rensa skogen och rengöra bäckar.

3. man hade blivit psykiskt störd om man inte kunde umgås med folk, antar att ingen mer vill bo i skogen med en.
- man har en gris som inte bara håller en sällskap men också fixar jorden i marken och hjälper en att fixa skogen, dessutom kan man studera dess stämband och vilka ljud den är kapabel till att göra och sedan forma ett språk efter det och lära grisen det ( grisar är lika smart som delfiner nr 2 efter människor )
och sedan kunna kommunicera med grisen efter vilka ljud den själv kan göra..
Eller nått.

4. sverige är hur kallt som helst, du kan typ bara plantera potatis här, du kommer dö av svält,
- växthus...

5. vad gör du om du blir sjuk?
Du kommer dö i skogen med en gris i ett tält.
- Inte löst än, antar att immunförsvaret får ta hand om det den kan ta hand om, medicin förstärker ändå virus och gör det värre för kommande generationer.

6. Du kommer att bli fett korkad om du inte går i skolan, även om det hade varit gött att komma ifrån den in sorterande skiten som bara vill göra oss till konsumenter, dessutom suger status och sån skit.
- gå till biblioteket och låna böcker om saker du tycker är intressant, lär dig saker som hjälper dig att överleva och må bra.

7. Så du vill vara en svettig, fattig, ensam luffare?
- Hellre än att vara en girig, parfym badad, ignorant, immoralisk konsument som bara bryr sig om kändisar, pengar och inte bryr sig om alla andra som bor på den här planeten.

8. Hur ska man klara sig utan all dagens teknologi?
- Vi har klarat oss utan den i flera tusentals år och aldrig har vi tagit så mycket självmord eller varit så trötta på det riktiga livet som vi är idag, naturen är våran värsta fiende och våran bästa vän, vi måste lära oss leva med den.

Så, i teorin, vad missar jag?
Vad skulle fucka upp hela den här teoretiska iden?
8.


   
Citera

JoElite:

Man planterar massa frukt träd och lever på växterna man har.

tror inte man får i sig allt man behöver av växter man kan odla i sverige

fast vad vet jag


   
SvaraCitera

testa det du


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

tror inte man får i sig allt man behöver av växter man kan odla i sverige

fast vad vet jag

växthus + att i teorin så innehåller bananer allt man behöver 🙂


   
SvaraCitera

JoElite:

behöver inte känna sig skyldig för att man förstör jorden

Jag känner mig inte skyldig, alls.


   
SvaraCitera

JoElite:

att i teorin så innehåller bananer allt man behöver 🙂

praktiken då?


   
SvaraCitera

vill bo i skogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

praktiken då?

Om du skulle spendera hela ditt liv på att äta bananer så hade du klarat dig, dock funkar det inte eftersom att dom är så genetiskt manipulerade att dom inte längre kan reproducera sig självmant och behöver människor
( som kan gå in i cellerna och kopiera bananen )
till att göra det.
Men i teorin så får man allt man behöver ifrån mjölk också 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Jag känner mig inte skyldig, alls.

jag känner mig inte snygg, även om jag är otroligt snygg, du känner dig inte skyldig, även om du är extremt skyldig.


   
SvaraCitera

ennie:

vill bo i skogen

blev ledsen när du avreggade

blev glad nu när jag ser att du är tillbaka [smile]


   
SvaraCitera

JoElite:

jag känner mig inte snygg, även om jag är otroligt snygg, du känner dig inte skyldig, även om du är extremt skyldig.

Du kan inte jämföra skuldkänsla med dålig självbild.


   
SvaraCitera

Lilla Lady:

blev ledsen när du avreggade

blev glad nu när jag ser att du är tillbaka [smile]

😛


   
SvaraCitera

öööh, klart det är nödvändigt att konsumera. Om inte för att tillfredsställa sin egna behov, så för att välfärden ska få in pengar.


   
SvaraCitera

Hur löser du särskrivandet ute i skogen då? Grisen kan kanske lära dig skriva?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Hur löser du särskrivandet ute i skogen då? Grisen kan kanske lära dig skriva?

helt ärligt hur kan du ha blivit en moderator?
Du förstör ju hela forumet.

Chibibbi:

öööh, klart det är nödvändigt att konsumera. Om inte för att tillfredsställa sin egna behov, så för att välfärden ska få in pengar.

Ah om man tror att det finns oändligt med resurser ja, det är liksom det vi växer upp till att ha blind tro i.
Det fungerade hyfsat bra på jorden till människor kom hit, vi är ansvariga för att utrota ca 2 arter per dag PGA att vi konsumerar så mycket, om du är intresserad i varför konsumering inte är ett hållbart system så kan jag ta mig tid att förklara det för dig, men det kommer ta ett jävla tag för det finns massor att säga 😛


   
SvaraCitera