Aviseringar
Rensa alla

I think I'm having a relapse


Ämnesstartare

jag har ett förflutet som en sån som skär i sig själv. yes jag vet att det är dumt och konstigt eftersom jag är kille men så är det iaf. nu har jag inte skurit i mig själv på ett halvår eller så men jag känner att det är på väg att hända igen och det är inte alls bra. vore faktiskt katastrofalt om det hände

usch asså. hur ska jag stoppa det från att hända? fattar inte hur svårt det ska vara att sluta asså. fattar inte hur jag kunde börja med det från början heller

usch [n]


   
Citera
Ämnesstartare

Släng allt du äger som du kan skära dig med. Jag gjorde det när jag var tvungen att sluta. Är asrädd att jag ska börja igen nu när jag har nya blad till min brytbladskniv. Det är bara att stå på sig och göra något annat istället. Om man har en vän kan man dra dit och hälsa på. Dock så är det alltid med risk att man mår sämre pga att dom inte kan. Men ja. Hoppas du håller dig ifrån det fortsättningsvis också.


   
SvaraCitera

Du ska hålla dig själv fokuserad.
Läs en bok
Kolla på tv
Osv osv

Sen även ge dig själv en timme och efter en timme kan det ha gått över, har det inte de så börjar du om. Under tiden så håller du dig fokuserad som jag nämnde längre upp.
(Det är lite mer invecklat än så men tycker detta är bättre än "originalet")

Det är något som har hjälpt mig i alla fall[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Släng allt du äger som du kan skära dig med. Jag gjorde det när jag var tvungen att sluta. Är asrädd att jag ska börja igen nu när jag har nya blad till min brytbladskniv. Det är bara att stå på sig och göra något annat istället.

jag har slängt min rakhyvel och börjat använda sån maskin istället och har också slängt en gammal kniv jag haft länge men dock har jag inte slängt mina rakblad, de vågar jag inte slänga. jag vill men det är svårt

jo jag förösker hela tidne att göra grejer så jag inte får tid att tänka på skiten. går ofta ut och springer flera gånger om dagen och försöker att plugga mycket hemma

Ensamvargen:

Om man har en vän kan man dra dit och hälsa på. Dock så är det alltid med risk att man mår sämre pga att dom inte kan. Men ja. Hoppas du håller dig ifrån det fortsättningsvis också.

njae vänner funkar inte så bra. försökte snacka med en för nåt år sedan men blev värre och han drog sig typ undan mig och ville inte ha me det att göra

tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tetrapack:

Du ska hålla dig själv fokuserad.
Läs en bok
Kolla på tv
Osv osv

ja det gör jag mycket. köpt massa TV-serier så jag har nåt att glo på under dagarna och min storebror ger mig alltid massa böcker han gillar och vill att jag ska läsa

tetrapack:

Sen även ge dig själv en timme och vill du fortfarande får du talar du om för dig själv. Efter en timme kan det ha gått över, har det inte de så börjar du om. Under tiden så håller du dig fokuserad som jag nämnde längre upp.

Det är något som har hjälpt mig i alla fall

haha coolt, kan prova. tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du råd att gå till psykolog eller kurator så gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du råd att gå till psykolog eller kurator så gör det.

haha nää fan det vågar jag inte


   
SvaraCitera

patrick bateman:

aha coolt, kan prova. tack [smile]

Var lite osammanhängande innan jag ändrade men tror att du förstod vad jag menade ändå.

Håll dig även borta från "deppig" musik och gör en "glad spellista" med musik som är glad [smile] Som du lyssnar på när det "kliar" [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tetrapack:

Var lite osammanhängande innan jag ändrade men tror att du förstod vad jag menade ändå.

haha jo jag fattade allt fast ser bättre ut nu [y]

tetrapack:

Håll dig även borta från "deppig" musik och gör en "glad spellista" med musik som är glad Som du lyssnar på när det "kliar"

haha ja det är bra att eminem är glad och gör gladare musik idag än vad han gjorde förr i tiden då jag mest lyssnar på honom. det påverkar mig mycket. sen är det såklart svårt att undvika de deppigare låtarna ibland även fast jag försöker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha nää fan det vågar jag inte

Men jo, typ alla går ju till sådana någon gång i sitt liv. Ej konstigt!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Men jo, typ alla går ju till sådana någon gång i sitt liv. Ej konstigt!!

haha. jo kanske nångång i livet men jag har svårt att se mig själv göra det nu. känner mig inte tillräckligt mogen för det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

haha ja det är bra att eminem är glad och gör gladare musik idag än vad han gjorde förr i tiden då jag mest lyssnar på honom.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

[love]

vah?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

vah?

asfint bara

har inget att bidra med till tråden då jag aldrig haft problem med självskadebeteende av den graden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

asfint bara

har inget att bidra med till tråden då jag aldrig haft problem med självskadebeteende av den graden.

aha ok coolt det är lugnt [smile]

trodde först kanske du var taskig eller så


   
SvaraCitera