Aviseringar
Rensa alla

IB Intagningsprov? Någon som gjort det?


Ämnesstartare

Hej allihop!
Jag skall (förhoppningsvis) börja på IB linjen på Malmö Borgarskola till hösten, och börjar bli lite skakis vad gäller intagningsprovet.

Min engelska är jag säker på, men matten... Jag har haft sommarlov, är helt slut i skallen och vet inte om jag klarar det. [shake]

Nu undrar jag så här:
Är det någon som gått IB och kan säga mig ungefär hur provet går till/ vad som komma skall så att jag kan förbereda mig lite?

Mycket tacksam,
Martina[smile]


   
Citera
Vision

DeKallarMigKonstig:

Min engelska är jag säker på, men matten... Jag har haft sommarlov, är helt slut i skallen och vet inte om jag klarar det. [shake]

Om du har kvar gamla prov kan du ju alltid läsa igenom dem någon vecka innan intagningstestet, för att komma in på de spåren igen [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Om du har kvar gamla prov kan du ju alltid läsa igenom dem någon vecka innan intagningstestet, för att komma in på de spåren igen

jag håller med Vision ! [y][y]
du borde bli lika smart som henne [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Om du har kvar gamla prov kan du ju alltid läsa igenom dem någon vecka innan intagningstestet, för att komma in på de spåren igen

Tack, bra idé! [y]


   
SvaraCitera
Vision

DeKallarMigKonstig:

Tack, bra idé! [y]

Varsågod [cool]

Är det du som tog bort kommentarerna där Vincenco sa att alla borde vara lika snygga som jag osv?! [mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeKallarMigKonstig:

Nu undrar jag så här:
Är det någon som gått IB och kan säga mig ungefär hur provet går till/ vad som komma skall så att jag kan förbereda mig lite?

Där jag skall börja på IB i höst har man tydligen prov i Kemi, Biologi och Fysik. Det är dock bara något jag har läst 🙂

Någon som vet vart man kan hitta gamla intagningsprov ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera