Aviseringar
Rensa alla

IB...?


Ämnesstartare

Hej! jag funderar just nu på vad jag ska välja inför gymnasiet, hur mycke poäng man måste ha och sådant...
IB värkar vara en bra linje men jag har hört att man måste ha väldigt höga poäng för att gå där, just nu har jag 245 pt, men jag går i åttan, så jag hinner nog få ännu lite mer pt innan dess hoppas jag.
Ni som nu går/har gått ib, hur var det där, vilka möjligheter får man efter gymnasiet, hur går det till när man är utbytesstudent och hur är människorna som går där typ?
Är jätte tacksam för bra svar![cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Ha! Oom du har 245 poäng i åttan så lär du med all sannolikhet vara uppe i runt 300 innan nians slut!! Så var det i alla fall för mig! Håll bara i samma vilja (om du nu kämpar...) så går det nog fint!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rhodry:

Oom du har 245 poäng i åttan så lär du med all sannolikhet vara uppe i runt 300 innan nians slut!!

Okej, vad bra då[cute]!


   
SvaraCitera

dezzie:

värkar

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dezzie:

Okej, vad bra då!

Fast för Guds skull slå mig inte om det inte är så!!!! Det beror helt på din kämparglöd och motivation samt dina lärare o.s.v. så jag kanske gav dig för mycket förhoppningar... Jag vet inte... Det gäller bara att kämpa!


   
SvaraCitera

Btw kom in på IB med 210 poäng 😀 Ägde upp provet man var tvungen att göra för att komma in. Vettefan om man gör det på andra IB skolor...
I så fall så är inte poängen allt man ska koncentrera på.


   
SvaraCitera

Vad är IB?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Btw kom in på IB med 210 poäng 😀

Hur kunde du ha så lite, vad dålig du måste vara.


   
SvaraCitera

Svarta_rosen:

Hur kunde du ha så lite, vad dålig du måste vara.

Skolkade, mobbade en lärare för hon var helt dum i huvudet, var allmänt otrevlig mot lärare för att jag redan kunde det mesta och sket i att skriva prov.


   
SvaraCitera

Bussche:

Vad är IB?

IB=International Bachelor, en linje för att lära stureplans brats hur man ska vara för just vara en brat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoho, har 2 kompisar som klarat provet och ska på intervju snart (:


   
SvaraCitera

Svarta_rosen:

Hur kunde du ha så lite, vad dålig du måste vara.

"Medans jag själv är ett G-barn"- Svarta Rosen'
"Jag fick G på matten! Med två poängs marginal till och med!" -Svarta Rosen
"Det är IV matte." -Svarta Rosen

Så du går i IV men säger att jag är dålig som går på en riktig gymnasielinje?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

Så du går i IV men säger att jag är dålig som går på en riktig gymnasielinje?

Du brukar jämt skryta och tro att du är bättre än alla andra, men bevisligen är du inte det 🙂


   
SvaraCitera

Svarta_rosen:

Du brukar jämt skryta och tro att du är bättre än alla andra, men bevisligen är du inte det 🙂

Kunskap reflekteras inte på dina grundskolebetyg. Jag kunde så mycket mer än mina klasskamrater, tex så höll jag på och plugga 9ans kemi i 6an fär att jag skulle ha något att göra. Jag gjorde stora delar av matte B i 9an för att dryga ut tiden på matematik lektionerna.
Det var slutligen skolans fel att jag skolkade och var otrevlig då de inte gav mig något som var värt att göra så jag fick använda min egna fritid för att plugga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Divinator:

matematik lektionerna.

Du borde gått på svensklektionerna istället...


   
SvaraCitera