Aviseringar
Rensa alla

Ibland flirtar jag med tanken på att bo in the city


Ämnesstartare

säg fördelar med att bo in the city, livsdefinierande sådana extra uppskattade.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Tveksam fördel med tveksam pop


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan gå ut på nattliga promenader bland alla trafikljus osv. Och man kan gå förbi folk som köar til olika uteställen (om det är fredag, lördag..)... Man kan kolla på folk helt enkelt! Och så har man oftast nära till affären.. Dessutom så håller affärerna inne i staden öppet lite längre än de utanför. Bland annat så finns ju 7eleven. Underbart ställe!

Man behöver ej bil. För det är lätt att förflytta sig med buss/annat transportmedel..


   
SvaraCitera
Arlo
 Arlo

man kan träffa människor
+ ovanstående fördelar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

-nära till 7eleven osv.

-nära till allt annat också.

-oftast betydligt trevligare arkitektur etc. beror väl iof på var, men i de flesta städer i sverige iaf, särskillt stockholm.

det jag kan komma på nu : e


   
SvaraCitera

Jag skulle också mycket hellre bo en en storstad än den lilla byhålan med 2000 invånare som jag bor i nu -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Jag skulle också mycket hellre bo en en storstad än den lilla byhålan med 2000 invånare som jag bor i nu -.-

Jag är nöjd med att bo i en byhåla med 2000 invånare


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Jag är nöjd med att bo i en byhåla med 2000 invånare

Där jag bor finns inget att göra förutom ett slitet ungdomshus fyllda med white-trash p12 bönder...
om du förstår vad jag menar 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

Där jag bor finns inget att göra förutom ett slitet ungdomshus fyllda med white-trash p12 bönder...
om du förstår vad jag menar 😉

Här finns inte ens det, 80% av invånarna är pensionärer


   
SvaraCitera

Liebestraum:

Här finns inte ens det, 80% av invånarna är pensionärer

good for you [bigsmile]


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en dag bor jag där[love]


   
SvaraCitera

Fördelar? Öhm, nära till allt.. Vilket leder till att man inte behöver mer än en cykel/moped för att förflytta sig runt i staden. Själv vill jag nog ha bil vilket som men jaja..

Men jag gillar stället jag bor på, en liten ö med nära till allt. Vill man till stan tar det 10-20min att åka buss in dit, vill man bada på sommaren så finns det MASSVIS med vikar och badstränder (samma sak?), samt att det inte blir lika varmt som inne i "storstan" då det är nära kusten. Men om storstan ligger nära kusten så är det helt ok för mig det med [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bilar
älskar bilar


   
SvaraCitera