Aviseringar
Rensa alla

Icke-djurtestade skönhetsprodukter


Ämnesstartare

Jag tänkte förnya "badrumsskåpet" och vill därför ha tips på olika märken som inte testar på djur. Och jag skiter fullständigt i att Google existerar ni kan ju använda hjärnan och svara på min fråga istället. Jag vet att The body shop inte testar på djur men frågan är om Makeupstore gör det?

Någon som vet?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Maila dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://www.urtekram.dk/

[smile]

Säljs i de flesta större eller ekologiskt inriktade affärer tror jag. Eller om du hittar nån veganaffär.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

http://www.urtekram.dk/

Bra, tänkte faktiskt köpa någon riktig aloe vera-produkt. Ska kolla upp det där. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SKINS:

Bra, tänkte faktiskt köpa någon riktig aloe vera-produkt. Ska kolla upp det där. [party]

Gör det. [cool]

Vet dock inte om det är lika lätt att hitta i Stockholm. Är ju ett danskt företag så det är därför de finns överallt i Skåne tror jag. [crazy] Men någonstans bör de ju finnas i huvudstaden tycker man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå in på peta.com. de har listor på sånt.
nivea,isadora,vivaladiva,mist,lumene och makeupstore säger att de inte testar på djur. om man ska tro på dem är däremot helt upp till en själv.

köp däremot inte produkter från loreal paris, maxfactor, maybeline, dove, palmolive, redken, dior och YSL.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djurens rätt har också en "grön lista" på sin hemsida, men jag tycker inte alls den är lika bra som petas.


   
SvaraCitera

SKINS:

ni kan ju använda hjärnan och svara på min fråga istället

För att det är racial passive? Då hade väl du lika väl kunnat tänka efter och få svar.
Sluta vara korkad och inse att det hade varit mycket enklare, snabbare, mindre krävande för sidan och dess användare, etc, om du bara hade googlat det från början. Det finns massor av sidor som listar just sådana saker. Så, här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

www.lush.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera