Aviseringar
Rensa alla

ID-makeup


Ämnesstartare

Nu funderar jag över ID bare minerals. Jag har inte gett just ID en ärlig chans, men annat mineralsmink har inte fungerat sådär superbra för mig. Därför undrar jag, innan jag lägger ut massa pengar, om någon med dålig hy har fått bättre hy? Eller om det finns någon annan liknande foundation som skulle kunna hjälpa upp min hy?

Jag vet, min hy borde vila, blablabla, men jag vill ändå kunna vara lite fin till vardags eller iallafall ett par gånger i veckan.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ID-smink är bra för huden, den låter huden andas så den är extra bra för de med hudproblem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mineralsminket är ju känt för att låta huden andas. Det har också en läkande effekt så det ska inte ge acne.

Min kompis använder ID och det blir verkligen ett jättefint resultat som ser väldigt naturligt ut, fast mycket, mycket jämnare. Det är verkligen jättefint så om du har råd så ska du absolut prova! Välj inte fel färg bara, det vore riktigt surt [crazy]


   
SvaraCitera

Id innehåller bismuth vilket tydligen ska ha stora likheter med arsenik [rolleyes] vissa tål det helt enkelt inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

stora likheter med arsenik

Inte lämpligt att smaka på då, med andra ord? 😛


   
SvaraCitera

Sant, en del får en allergisk reaktion


   
SvaraCitera

Caitlin:

Inte lämpligt att smaka på då, med andra ord? 😛

Hehe, näe^^ skulle inte vilja ha det i ansiktet heller dock.. Känns ovärt att köpa om man kanske är allergisk och inte kan använda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Hehe, näe^^ skulle inte vilja ha det i ansiktet heller dock.. Känns ovärt att köpa om man kanske är allergisk och inte kan använda.

Jo, det är sant. Man vet ju inte hur huden reagerar på det om man inte har provat det innan... men de brukar väl ha tester? Man kan ju prova lite i affären och se om huden reagerar på det innan man köper det 😛


   
SvaraCitera

Sant, man kan köpa testpaket


   
SvaraCitera

Caitlin:

Man kan ju prova lite i affären och se om huden reagerar på det innan man köper det 😛

Jo men syns det så snabbt då?


   
SvaraCitera

Köpte en sådan foundation för typ ett år sedan, har fortfarande typ halva kvar och jag har inte snålat. Så dryg är den. Sedan känns den inte alls lika klabbig och kletig som andra foundations. Flytande foundations tycker jag känns irriterande i fejset och de kan lätt smetas ut om man råkar peta sig i ansiktet, men det gör inte ID så lätt iaf. Sedan blir resultatet fint också. Det är nog den bästa foundation jag har haft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Jo men syns det så snabbt då?

Reaktionen? Det borde den göra, annars borde det inte störa om man har den i ansiktet 😛

Jag tror att den bör vara på i 24 timmar i alla fall, så det är ju bra om man provar det på armen eller så.


   
SvaraCitera

Caitlin:

Reaktionen? Det borde den göra, annars borde det inte störa om man har den i ansiktet 😛

Hmm ah kanske

Gillar ID annars [smile] huden blir fin av den liksom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Gillar ID annars huden blir fin av den liksom

Den blir väldigt fin av den 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Jo men syns det så snabbt då?

nää, vissa märker det efter några dagar, som jag. Andra kan få en reaktion efter ett halvår av dagligt användande. Det kan man aldrig veta innan, bara att prova sig fram. Men så är det ju med allt smink, inte enbart ID.


   
SvaraCitera