Aviseringar
Rensa alla

Idag är en annan dag


Ämnesstartare

så jag är uttråkad och kollar igenom facebookflödet för att dela några förryckta tankar om de olika sakerna som folk delar, kommenterar, osv. Jag besparar er att 90% av posterna är från neoister och diverse märkliga konstnärstyper som delar diverse ospektakulära saker, det är ett problem jag försöker få bukt med men att "unfollow" folk verkar ha begränsad effekt på kvantiteten som släpps igenom. Att sluta följa folk är en intressant grej för övrigt, det räcker med ett par tre irriterande poster för att man skall censurera bort en person ur sitt liv, och det är inte direkt som att man en vacker dag ångrar sig och vill ge personen en ny chans, man har effektivt glömt bort att den existerar vid det laget man skulle kunna komma på tanken.

I alla fall, första posten berör amerikansk fotboll, något jag inte är det minsta intresserad av så jag passerar till nästa länk. En artikel om hur The Zombies nya skiva är fantastisk och en nystart för deras karriär följt av vilda gissningar om att de cementerat sin grund för att bli ett av rockmusikens största namn i många år framöver. Det värsta med det uttalandet är att hipstern som skrev det verkligen verkar tro det.
Inget emot The Zombies och även om jag inte kan minnas mycket mer än låten "She's Not There" så kan jag nog säga att de är fullt adekvat band. Anledningen till varför det är sorgligt är givetvis att det här är det mest deprimerande årtiondet för rockmusik någonsin, inte bara är fenomenet totalt utrotat i kontemporär kultur utan samtliga klassiska rockmusiker som överlevde sin ungdom är på väg att gå ur tiden. Ronnie James Dio, Lou Reed, David Bowie, Joe Cocker, Kevin Ayers, Daevid Allen, Lemmy, Jon Lord, är några jag utan att ens tänka efter minns har lämnat oss nyligen och samtliga medlemmar i The Zombies är över 70 år. Det spelar ingen roll hur bra deras nya musik är, de har inte "många år framöver" att njuta av sin karriär, de är snart inte längre med oss.

Blir nedstämd och läser lokaltidningen istället, det första jag ser är att The Beatles producent George Martin är död, rökpaus brb.

"11 enkla sätt - så uppfostrar du din son till att bli mer jämställd" skriver aftonbladet och jag tänker inte läsa mer än rubriken, nog för att klaga på skvallertidningars bristande journalistik, det är uppenbart att vi inte kommer ifrån att de flesta får sina nyheter därifrån oavsett hur mycket de hånar kvällstidningarna i många andra lägen. Det som gör mig irriterad med artikeln är inte, som man kan tro, att jag finner det motbjudande med män som tolererar eller till och med respekterar kvinnor utan alla insinuationer som kommer med rubriken. Att uppfostra sina barn till att bli någotsånär hyggliga som människor är givetvis rätt viktigt, men att mellan raderna tvinga in någon föreställning om att det krävs en extra ansträngning för att ens pojk inte skall växa upp till ett misogynt as är inget jag tror på överhuvudtaget och om någon har en föreställning om att män per standard blir sådana utan jämställdhetslärorik  uppassning så borde du sluta ligga med avskyvärda människor som du hatar.

Någon gillar en artikel om att Bernie Sanders har sagt någonting bra, jag ser inte poängen om att bry sig, vi vet alla att Donald Trump kommer att vinna ändå baserat på kvalifikationen att vara den sämsta kandidaten för posten, ytterligare en i raden efter Nixon, Reagan och Bush, med skillnaden att han även är blåst och ilsken nog att potentiellt kunna starta konflikter med andra stormakter, vi har en spännande ny tid framför oss.

En brittisk man har fått böter för att smyga runt på en kyrkogård och låtsas vara ett spöke genom att skrika "BuuuUuUU" åt sörjande besökare, jag tror inte att det var det faktum att han låtsades vara ett spöka så mycket som att han gjorde förmodligen redan vankelmodiga människor irriterade och mer ledsna som ledde till åtalet, det är inte ens en lustig händelse att fnissa åt utan bara rövhåligt beteende.

Massa ointressant dravel, dåliga skämt, bilder på Istvan Kantor. "35 saker kvinnor tvingas höra", sluta lyssna på uppenbara as och ert liv blir lättare. Mer Bernie Sanders, mer Trump, mer sport, Nancy Reagan var en narkokratisk rasistkonspiration, antivaccinmuppar. Nä, tror det var alla nyanser av vad som försiggår i andras människors tankar, ni är sannerligen ett motbjudande sällskap.


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:
kommer väl låsas snart men skriv i denna ist

http://ungdomar.se/forum/thread/tbt-traden-facebookversion/13658776#forum_post_id-13658776

"Ni vet säkert att Facebook har en funktion som varje dag tillåter en att se vad man gjorde på samma datum för 1, 2, 3, 4, 5 osv år sedan? Tänkte att det vore kul med en liten pinsam tbt-tråd där vi kan ventilera våra dumma val på internet och posta valfritt inlägg från minnestidslinjen varje dag. "

Nä, inte riktigt rätt


   
SvaraCitera

Jungman:

"Ni vet säkert att Facebook har en funktion som varje dag tillåter en att se vad man gjorde på samma datum för 1, 2, 3, 4, 5 osv år sedan? Tänkte att det vore kul med en liten pinsam tbt-tråd där vi kan ventilera våra dumma val på internet och posta valfritt inlägg från minnestidslinjen varje dag. "

Nä, inte riktigt rätt

mina tankar just nu då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt: mina tankar just nu då

har en känsla av att den här tråden har för mycket innehåll för att hänvisas någon annanstans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar tråden.  reflextioner kring ditt facebookflöde bör vara ett återkommande inslag precis som bloggarna typ


   
SvaraCitera