Aviseringar
Rensa alla

Idag bestämde jag mig


Ämnesstartare

Detta har jag gjort förut, men alltid fallit tillbaka till ändå. Har alltså slutat röka igen (....). Bestämde mig idag pga att jag kräktes i samband med cigarettrökandet (efter intag av 1 flaska vin, visserligen) igår. Mådde inte illa innan men nu förknippar jag rökningen mest med spya så det är ju bra Rodnar Har inte heller riktigt råd att röka heller. Eller råd har jag väl men det kan ju vara skoj att lägga pengarna på annat, alternativt spara dom. 

Så nu vill jag att ni kommer med era bästa råd för att inte falla tillbaka igen. Tycker personligen inte det är svårt att sluta, abstinensen försvinner inom 1-2 dygn, men jag har väldigt svårt att inte komma på ursäkter för att börja igen (typ "det är ju sommar", "jag ska bara ta en", "ska bara ta en sällskapscigg med kollega" etc etc)

Här kan vi peppa andra som vill sluta röka eller har slutat röka. Påminn varandra om varför man inte ska falla tillbaka och ge gärna tips på hur ni själva gjort för att sluta Party


   
Citera

Är på vecka sju utan nu. Har många omkring mig som röker och blir påmind rätt ofta i och med det att det luktar rätt äckligt Galen 


   
SvaraCitera

är på 1 år utan


   
SvaraCitera

fan vad äckligt med cigg 


   
SvaraCitera

Feströk inte. Om du kan, umgås så lite som möjligt eller helst inte alls med rökare - i några veckor, tills den värsta sugen är borta.

Dock hade det nog varit lättare om det varit vinter för precis som du säger så är det ju sommar, härligt väder, man vill gärna sitta på nåt härligt ställe ute i solen o bara ta ett bloss.

Testa E-cigaretter? Eller har du inte råd o röka kanske du inte har råd med dessa heller. Nikotinplåster... är visserligen till mer för avvänjning (man röker samtidigt, fast mindre), men så är i alla fall dom jag testat så jävla värdelösa på att faktiskt sitta kvar, trillar ju av så jävla lätt........

Hjärta


   
SvaraCitera
chloie

räkna dagarna som rökfri, om du kommit upp i några dagar ex 5, 9, 23 osv är det inte så kul att ta en cigg och börja om på noll. Du kan ju också ha "pris till dig själv" när du klarat delmål osv 🙂 lycka till!


   
SvaraCitera

Men det är väl ett beslut man tar varje dag, som med alla andra beroenden man slår sig fri från.


   
SvaraCitera

Mm slutade röka tobak på midsommar förra året så var ju ett år sen nyss. Kan ibland bara drabbas av akut röksug, men så snabbt jag kommer på att jag inte längre är rökare så lugnar det ner sig. Jag kan tycka att jag var ganska dum som lät mig bli beroende av nikotin 


   
SvaraCitera

man ska inte göra ngn stor grej av dt. 

sluta ba 

har kind of slutat. röker inte varje dag längre, ett paket räcker 2 veckor typ Rodnar


   
SvaraCitera

varför började man om man ändå ska sluta??? 


   
SvaraCitera

fuck that shit. ska ta med mig ciggen i graven


   
SvaraCitera

S3ON: varför började man om man ändå ska sluta???

För att alla beslut man tar inte alltid är helt genomtänkta.


   
SvaraCitera

aristoteles:

För att alla beslut man tar inte alltid är helt genomtänkta.

ok hade ingen aning


   
SvaraCitera

S3ON: ok hade ingen aning

Man lär sig nåt varje dagTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Går förvånansvärt bra, men är bara inne på dag 2 Rodnar

Har dock en cigg kvar i paketet som jag hade sparat till igår (najs med bakis-cigg men ändå inte), har bett Robin röka upp den (gillar inte att slänga saker..)


   
SvaraCitera