Aviseringar
Rensa alla

Idag såg jag en naturlig skönhet


Ämnesstartare

Var på väg hem från jobbet, då ser jag en tjej som går i en kort, veckad rosa kjol och vit blus. Långt blont hår som vinden tar tag i. Det var inte så att kjolen var för kort så att den fladdrade upp eller så, den var precis lagom. Inget smink, det behövde inte hon. Hon var naturligt vacker.

Varför görs det inte sådana tjejer numera, varför är det bara emo-offer, fetmabullar eller tjejer som klär sig och ser ut som killar?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Spelar det någon roll? Tvivlar på att du skulle våga gå fram ändå.

Sluta snacka börja verkstada...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Spelar det någon roll? Tvivlar på att du skulle våga gå fram ändå.

Sluta snacka börja verkstada...

Nä, skulle jag gå fram skulle man ju bli anklagad både för det ena och det andra. Och hade jag sagt till henne hur vacker hon var hade jag varit sexistisk. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Nä, skulle jag gå fram skulle man ju bli anklagad både för det ena och det andra. Och hade jag sagt till henne hur vacker hon var hade jag varit sexistisk. [rolleyes]

Beror ju på hur du säger det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns fler såna

<-


   
SvaraCitera

Jag ser såna varje dag. Hela tiden.

vhfaj:

Varför görs det inte sådana tjejer numera, varför är det bara emo-offer, fetmabullar eller tjejer som klär sig och ser ut som killar?

Varför ska alla vara lika?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Hon var naturligt vacker.

Gick du fram till henne och sa att hon hade en fin och dallrig puddingrumpa? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Beror ju på hur du säger det.

Nej. Idag tolkas sådana komplimanger som att man gör tjejen till ett sexobjekt, att man bara värderar henne efter hennes utseende. Vilket är precis det de flesta gör, men man får inte säga det. [rolleyes]

enhimmelskdrog:

finns fler såna

Ja, men de växer knappast på träd.


   
SvaraCitera

vhfaj:

hade jag sagt till henne hur vacker hon var hade jag varit sexistisk.

Du skulle sagt att hon var vacker, det hade gjort hennes dag + hon skulle inte tycka att du va sexistisk. Jag skulle iaf bli jätteglad om ett random sa att jag va vacker.[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Ja, men de växer knappast på träd.

pekade ju på mig sj

enhimmelskdrog:

<-

duuuh


   
SvaraCitera

öh? tjejen lät ju som en 9 årig. Rosa veckad kjol, wtf? Som tur är så tycker folk olika...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vhfaj:

Nej. Idag tolkas sådana komplimanger som att man gör tjejen till ett sexobjekt, att man bara värderar henne efter hennes utseende. Vilket är precis det de flesta gör, men man får inte säga det. [rolleyes]

Om du säger att hon är sexig och snygg på ett sliskigt sätt så aah, men ordet Vacker är nog en av de finaste komplimangerna så hon skulle nog bara blivit glad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Varför ska alla vara lika?

Ja, varför ska alla tjejer se ut och bete sig som killar, se ut som emo-offer eller vara feta med hål i tungan?

xsaosinx:

Gick du fram till henne och sa att hon hade en fin och dallrig puddingrumpa?

Hon hade en puddingrumpa, men den var inte dallrig.

elephunk:

Du skulle sagt att hon var vacker, det hade gjort hennes dag + hon skulle inte tycka att du va sexistisk. Jag skulle iaf bli jätteglad om ett random sa att jag va vacker.

Du kanske tillhör undantagen. Säger man att en främmande tjej är vacker idag är man nästintill kriminell. Fast tjejer får förstås säga liknande saker till killar utan att någon bryr sig.

enhimmelskdrog:

pekade ju på mig sj

Det var ju det jag menade.

easycure:

tjejen lät ju som en 9 årig. Rosa veckad kjol, wtf?

Såg otroligt vackert, kvinnligt och feminint ut. Om det nu är någon som minns vad det är för något.


   
SvaraCitera

vhfaj:

Såg otroligt vackert, kvinnligt och feminint ut. Om det nu är någon som minns vad det är för något.

lät snarare barnsligt/vulgo. Men once again, smaken är som baken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera