Aviseringar
Rensa alla

Ideer till berättelse/novell?


Ämnesstartare

Hallå!!! Blev sjukt sugen på att skriva en berättelse eller novell men har väldens idé torka såå..då tänkte jag att jag kunde fråga er! Har ni någon idé? Bryr mig inte direkt om vilken genre den har. Sååå ah, ge tips! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Om ett gotisk palats med en greve i som är ond...nej vänta de finns ju redan Dracula. Skriv om något annan gotiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her: gotiskt.

hahha, får se!


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

Försök att komma på vad du själv gillar för genre att läsa om, och prova lite olika tills du vet vad du brinner för. Då kommer det automatiskt att ploppa upp nya idéer. 


   
SvaraCitera

Titeln: Landet som försvann (valfritt)

Landet Sverige som en gång var så unik, drabbades av de ostabila penning systemet.
Ett land som blomstrade förut faller nu ihop pga av korrupta politiker.
Statens kassa är helt tomt, och politiker gör sitt bästa för att neka detta. 
Ryssland gör också sitt bästa för att kontrollera Sveriges ekonomi.

Människorna oroar sig, folket får en " jag och dem" tänkande, rika dör som flugor, segregationen blir alltmer större. Ja, landet går åt helvete.

Huvudkaraktären är en skicklig politiker, men "hens" parti har inte fått så stor uppmärksamhet tills nu. Vilket leder till att de större partier vill utplåna huvudpersonen, och "hens" parti. Huvudkaraktärens familj vet inte om detta, då "hen" är döv och använder sig av teckenspråk för att kommunicera. 

Huvudkaraktären har två val, antigen fly tillsammans med sin familj till ett annat land, eller stanna i Sverige och försöka återigen få balansen i landet. 


   
SvaraCitera

Skriv om folköl


   
SvaraCitera

Skriv om kärleken mellan en blind man och en döv kvinna.

Ena personen kan inte se, den andra personen kan inte höra, men ändå träffas dem av en slump, vilket leder till att bägge två faller för varandra.  


   
SvaraCitera

Skriv om kärleken mellan en blind man och en döv kvinna.

Ena personen kan inte se, den andra personen kan inte höra, men ändå träffas dem av en slump, vilket leder till att bägge två faller för varandra.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imafckprick:
Titeln: Landet som försvann (valfritt)

Landet Sverige som en gång var så unik, drabbades av de ostabila penning systemet.
Ett land som blomstrade förut faller nu ihop pga av korrupta politiker.
Statens kassa är helt tomt, och politiker gör sitt bästa för att neka detta. 
Ryssland gör också sitt bästa för att kontrollera Sveriges ekonomi.

Människorna oroar sig, folket får en " jag och dem" tänkande, rika dör som flugor, segregationen blir alltmer större. Ja, landet går åt helvete.

Huvudkaraktären är en skicklig politiker, men "hens" parti har inte fått så stor uppmärksamhet tills nu. Vilket leder till att de större partier vill utplåna huvudpersonen, och "hens" parti. Huvudkaraktärens familj vet inte om detta, då "hen" är döv och använder sig av teckenspråk för att kommunicera. 

Huvudkaraktären har två val, antigen fly tillsammans med sin familj till ett annat land, eller stanna i Sverige och försöka återigen få balansen i landet. 

Smart! Får se, kanske gör något liknade.

imafckprick:
Skriv om kärleken mellan en blind man och en döv kvinna.

Ena personen kan inte se, den andra personen kan inte höra, men ändå träffas dem av en slump, vilket leder till att bägge två faller för varandra.  

Okej, detta var ännu smartare. Tack så sjukt mycket!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Skriv om folköl

:pppp


   
SvaraCitera