Aviseringar
Rensa alla

Identitetskrångel


Ämnesstartare

Jag lever i flera olika världar där jag bygger upp olika identiteter och kopplar samman dem med gemensamma nämnare.
Ett problem är min familj.

Min familj får inte se mycket av mig. Jag gömmer mig hela tiden för att jag ska slippa begränsa mitt liv. Jag vill men kan inte vara fri med min familj. Jag har så mycket mer än de någonsin kan hantera att de förmodligen skulle förvirras/äcklas/kasta ut mig om de fick se mitt spridda beteende i helhet.
Jag kan leva med det här till viss del, men det skulle vara kul att kunna erkänna min kosmetiska stil som hör till mitt inre... Jag vill kunna ha en kjol på mig när som helst utan att behöva flytta. Jag vill kunna vara som jag vill utan att behöva behärska mig och begränsa mig till de klassiska vanorna och enkelheten för att skona mina föräldrars känsla av god verklighetsuppfattning. Min kognition förvrängs och hämmas av att leva hos människor som förväntar sig ett hanterbart beteende av en. Jag måste flytta, men jag måste också få möjligheten att starta livet med egna händer. Jag vill göra bäst för mig själv, men jag kan inte motiveras av andras förväntningar och gnäll.


   
Citera
Ämnesstartare

Varför är det alltid de närmaste man inte kan visa sitt riktiga jag för..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Varför är det alltid de närmaste man inte kan visa sitt riktiga jag för..?

Jag kan tyvärr inte visa mitt "riktiga jag" för någon annan än mig själv än...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rymd demon


   
SvaraCitera

Fantastiskt.
Tycker att du verkligen skulle behöva komma därifrån.

Låter lite som min pappa du beskriver ovan, äckligt med sådana människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera