Aviseringar
Rensa alla

IDIOTER OCH SKITUNGAR SOM RIKTAR LASRAR MOT FLYGPLAN!!


Ämnesstartare

Fenomenet "rikta laser mot flygplan" verkar ha exploderat det senaste året. Jag är på kontoret idag och pysslar med manualrättning (Jeppesen), uppdaterar C525 AMP, utfärdar crewleg mm och det damp ner en .pdf från flygchefen i inkorgen från Transportstyrelsen som vi piloter ska ta del av. Den heter "Information om bestrålning med (grön) laser".
till råga på allt även på natten då ögat är extra ljuskänsligt och pupillen större och därmed även risken att bli allvarligt skadad. Ligister!! Vad vill de uppnå? Jag tror personligen inte att (majoriteten) av beskjutningar görs av "miljövänner", nej, det är nog rent ut sagt vanliga skitungar som roar sig med det här. Undrar om de verkligen tänker så långt att planet kan krascha och människor dö? Skulle de kunna gå in i cockpit och sticka en gaffel i ögat på piloterna? Med största sannolikhet absolut inte, ändå är effekten densamma. Det är alldeles för enkelt att bara ta på sig en jacka, sticka ut till flygplatsen och vifta lite med en laser.

Undrar vad en pilots skadade ögon är värt?
Utbildning: en miljon kanske?
Framtida inkomst: mycket mer
Drömjobb i kras....

lixom, jag, mitt drömjobb är att en dag bli en trafikpilot.

DSC00810.JPG


   
Citera
Ämnesstartare

Va[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skapa en blogg bara IDIOTER OCH SKITUNGAR som skriver trådar med frågor dom själv besvarar i sitt första inlägg

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

fast du kanske inte är idiot, mena inget personangrepp, tänkte bara på rubriken


   
SvaraCitera
Hando

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

what[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är terrorister som gör det [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vafan?! personangrepp!!!1 [cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du ska vara glad över att du inte flyger rymdskepp, har hört att de har lasersvärd där uppe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan träffa en pilots ögon med min laserpekare. Från 25 kilometers avstånd då, granted.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

Kan träffa en pilots ögon med min laserpekare. Från 25 kilometers avstånd då, granted.

tror dream har lyckats med nått sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeppi:

och därmed även risken att bli allvarligt skadad. Ligister!! Vad vill de uppnå? Jag tror personligen inte att (majoriteten) av beskjutningar görs av "miljövänner"

Jeppi:

(grön) laser

måste säga att bevisen är väldigt tydliga..men måste säga att det är en kreativ aktionsform. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

tror dream har lyckats med nått sånt

Han ja. Chansen är 50% att han har lyckats, och risken att han inte ens kommit i närheten för att han är totalt värdelös är lika stor [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag är minnsan ingen idiot, jag älskar flygplan och har så långt jag kan minnas velat bli trafikpilot, jag vill göra allt för att stoppa detta![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NOTE TO SELF: must. buy. laser.


   
SvaraCitera