Aviseringar
Rensa alla

idioter på internet


Ämnesstartare

jag har några gånger på fullt allvar tänkt att vissa idioter verkligen förtjänar att bli uppsökta irl och få en gåva i form av sondmatning med flytande kväve, eller något annat som känns motiverat för stunden. alternativt att bara slänga ihop en pipebomb och montera i deras brevlåda. alternativt helt enkelt demolera deras hus till grunden (när de ligger där och sover), eller helt enkelt bara skjuta dem i bakhuvudet när de är på väg hem från ica. vanligen så slutar dessa tankar med att jag finkammar internet efter ledtrådar om deras vistelseort, sparar uppgifterna, och går vidare. inget mer med det. än iallafall.

och det är inte nödvändigtvis personer som förnärmat mig personligen, oftare ändå så är det folk som uttrycker så idiotiska saker att det liksom står över mig att ens lägga mig i. och de gånger jag ändå gör det så är de för tröga för att förstå vad de gör fel. och två minuter senare så sitter de där och spyr ut samma galla igen, och blir allt som oftast påhejade av en ungefär lika korkad pöbel, och självklart några väl valda troll, for teh lulz (jag är ibland ett av dem, när det rör sig om mer harmlös idioti).

iallafall. jag funderar verkligen på vad man bör göra med dessa ur utilitaristisk synvinkel helt värdelösa människor som bara bidrar med dålig stämning för alla med en iq över 70. vad gör ni? vad vill ni göra? vad borde göras? för ärligt talat, dessa idioter borde inte få gå löst. det allra minsta man verkligen borde bemöta detta med är att visa dem att deras internetidioti även har konsekvenser irl. dessa människors intelligens minskar drastiskt på internet, då de känner att de kan få utlopp för sina uppenbara tendenser till efterblivenhet utan att riskera att få något hårt slaget i tinningen av en god medborgare som fått nog. irl så kan de oftast behärska sig större delen av tiden, och när de inte kan det så säger människor ifrån. på skarpen. gärna med hot om våld. och de fattar, och lär sig. dock så anser de fortfarande att internet är en utmärkt arena för deras drifter.

jag pratar inte om troll. troll känner man lukten av på långt avstånd. inte heller om människor som helt enkelt är av en annan åsikt än man själv är, om de iallafall uttrycker den behärskat. eller folk som uppenbarligen är idioter, men iallafall försöker kontrollera det. jag tror ni vet vilken typ av människor som jag syftar på. jag tror du personligen känner iallafall en sådan irl, och möjligen är omedveten om vad de sysslar med när dagen är slut och de kommer hem till datorn. förhoppningsvis. annars kanske du är likadan.

men nu till frågan, vad ska man göra för att dessa människors självbevarelsedrift ska väckas till liv, utan att begå grova brott? hur får man dem att sluta, om inte en gång för alla, så iallafall för en längre tid? finns det människor som aktivt sysslar med just detta, att rena internet? jag är oerhört intresserad av just detta. cancern måste bort, och detta snarast möjligt. vilka står vid min sida i kampen?

och just det, eventuella idioter i denna tråd bör ha första stycket i åtanke.

tankesmedja GO!

Image


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Har försökt ett antal olika metoder men ingenting fungerar. Vissa saknar helt självdistans och förstår inte själva hur efterblivna de framstår som, men det som stör mig mest är att hur jävla korkat folk än beter sig på internet så får de nästan alltid mer uppmuntran än kritik. Men jag skulle faktiskt vilja påstå att UM har klarat sig ganska väl undan dessa typer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Har försökt ett antal olika metoder men ingenting fungerar. Vissa saknar helt självdistans och förstår inte själva hur efterblivna de framstår som, men det som stör mig mest är att hur jävla korkat folk än beter sig på internet så får de nästan alltid mer uppmuntran än kritik.

det är ju just det. problemet måste lösas. jag vet bara inte hur. jag funderar på att helt enkelt sätta ihop en arbetsgrupp som kan syssla med dessa frågor, anonymt, genom att spana, samla ihop information, och slutligen gå till handling irl. kanske räcker det med ett brev med deras personuppgifter och internetsynder dokumenterade. då kanske de fattar. eller helt enkelt irl-konsekvenser av deras idioti, genom att sprida den till personer i deras närhet. jag vet inte. men något måste fan göras.

Lament:

Men jag skulle faktiskt vilja påstå att UM har klarat sig ganska väl undan dessa typer.

relativt, ja. jag tror att det till stor del beror på skev moderering. idioterna blir hånade och utskrattade, och försvinner till andra jaktmarker. det är mycket få forum som har regler som tar upp idioti, därför är det inget som kan modereras bort på sedvanlig väg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppsan, glömde nästan:

You have my sword.

Image

([rolleyes])

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

mörknäs:

jag funderar på att helt enkelt sätta ihop en arbetsgrupp som kan syssla med dessa frågor, anonymt, genom att spana, samla ihop information, och slutligen gå till handling irl. kanske räcker det med ett brev med deras personuppgifter och internetsynder dokumenterade.

Låter utan tvekan underhållande, har några stycken i min umgängeskrets som nog skulle kunna tänka sig att hjälpa till med det. Fast jag har aldrig sökt upp personuppgifter i det syftet förut, tips? [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lament:

Låter utan tvekan underhållande, har några stycken i min umgängeskrets som nog skulle kunna tänka sig att hjälpa till med det. Fast jag har aldrig sökt upp personuppgifter i det syftet förut, tips? [party]

läs igenom trådar och inlägg av personen, googla efter bästa förmåga, korsreferera för att bekräfta att det rör sig om samma person, när du är klar med grundarbetet så är det ratsit som gäller (räcker ofta med förnamn och bostadsort, samt ungefärlig ålder, för att komma nånstans och avgränsa lite), sen är det ytterligare korsreferering som gäller. säger personen att den bor i en lägenhet? uteslut allt annat. fjärde våningen? uteslut byggnader med färre våningar. där kan gott googlande eller irl-scoutande vara bra. men oftast så klarar man det på max 20 minuter av intensivt letande med lite träning, och lämnar de inte nog med uppgifter för att få fram en kort lista över tänkbara personer så är det förmodligen ett troll. det är nästan bara troll som täcker sina spår så väl.

det är väl grunderna. och, jag ska försöka sätta upp en irc-server imorrnkväll, eller dylikt. det känns som ett projekt som måste tas tag i snarast.


   
SvaraCitera
loita

för mkt text [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

för mkt text

Ja, det är inte konstigt att du tycker så när du inte ens orkar skriva ordet "mycket".


   
SvaraCitera

idioter har alltid funnits och kommer bara bli fler. kanske bättre att fundera på varför du bryr dig så mycket. men det är väl inte lika häftigt som att tänka kring pipebombs i brevlådor.


   
SvaraCitera

Ire_:

kommer bara bli fler

Finns det någon anledning till det? Slumpmässigt?


   
SvaraCitera
loita

Ricochet:

Ja, det är inte konstigt att du tycker så när du inte ens orkar skriva ordet "mycket".

har mer med lust att göra än ork men du förstår mitt problem eller kanske ska skriva mitt "prob" [cute]


   
SvaraCitera

Spökplumpen:

Finns det någon anledning till det?

En del av oss är idioter. Vi blir fler och fler. Det blir fler och fler idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loita:

har mer med lust att göra än ork men du förstår mitt problem eller kanske ska skriva mitt "prob"

Du skulle aldrig gett dig in i den här tråden, nu är du illa ute


   
SvaraCitera
loita

Wanking BC:

Du skulle aldrig gett dig in i den här tråden, nu är du illa ute

skakar [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ire_:

idioter har alltid funnits och kommer bara bli fler. kanske bättre att fundera på varför du bryr dig så mycket. men det är väl inte lika häftigt som att tänka kring pipebombs i brevlådor.

jag bryr mig, eftersom jag använder mig av internet. och nej, det är det ju inte. gav dock upp pyroteknik i högstadiet. fina minnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Begriper inte vilka du snackar om.


   
SvaraCitera