Aviseringar
Rensa alla

Idiotiska idioter till människor


Ämnesstartare

Hur fungerar de idioter som lägger ut djur på blocket och skriver typ "nytt hem snarast, annars avlivning", eller folk som lägger ut "avelsgrupper". På blocket finns nu minst två sådana annonser, vad är det för vidriga monster till människor som lägger ut sånt?

"700.- för avelsgruppen. Gruppen delas inte på." 1 hanne och två honor, marsvin. Att de aldrig säras på innebär att honorna omparas om och om igen vilket är djurplågeri. Åh så förbannad man blir. http://www.b​locket.se/vasternorrland/Marsvin_34557112.htm?ca=4&w=1


   
Citera

och folk undrar varför jag inte ahr någon tro på mänskligheten [zzz]


   
SvaraCitera

[sad] Köper dem alla. Fast nä, får ej.


   
SvaraCitera

det är väl uppenbart att de spelar på folks goda vilja alternativt är psykiskt störda.


   
SvaraCitera

Gz till alla som upprörs över detta men gladeligen äter industrikött, för övrigt.


   
SvaraCitera

Eller köper mjölk eller käkar ägg, för den delen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har mejlat människan.


   
SvaraCitera

Ofta man sitter och letar efter sådant.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Ligger felet i hur dom formulerar det eller själva konceptet med att annonsera ut blocket? Tycker du inte det är bättre att man försöker ge djur ett nytt hem istället för att avliva dom? Man borde använda alla medel tillgängliga, oavsett om det är på blocket eller din lokala affär. Själv hade jag nog för deras välbefinnande skänkt bort dom till någon.

Reaktionerna i tråden är överdrivna. Tappa hoppet om mänskligheten över ett par marsvin.. Herre gud...


   
SvaraCitera

Ja, eller när dom sätter ut en bil och skriver, säljes annars så skrotar vi den. Alltså, hur kan man göra så[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miljötalibanen:

Tycker du inte det är bättre att man försöker ge djur ett nytt hem istället för att avliva dom?

Sluta trolla. Jag tycker att det är vidrigt att hota med avlivning för att få djur sålda. Om du inte trollar har du just framställt dig själv som väldigt dum.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Sluta trolla. Jag tycker att det är vidrigt att hota med avlivning för att få djur sålda. Om du inte trollar har du just framställt dig själv som väldigt dum.

Har väldigt svårt att se hur mitt inlägg framställs som trolligt. Och roligt att du tycker så, för där kan jag hålla med dig. Det var inte propert uttryckt av annonsören.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Hur fungerar de idioter

Eller dessa​jävla iditoter =(

Vet typ vems hästen var.[sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Eller dessa​jävla iditoter =(

[sad]


   
SvaraCitera