Aviseringar
Rensa alla

Idiotiska kompisar!


Ämnesstartare

De här e så komplicerat så har verkligen ingen aning om vart jag ska börja.

Så jag har en kompis(Emma) som även är min granne och Amanda som är min syster är också typ kompis med henne. Eftersom vi alla har ju lärt känna varandra genom att vi är grannar och också så är både Amanda och Emma hästintresserade så det går i stall där de rider. Och där har det träffat två andra(Moa och än annan Emma) som de är väldigt bra vänner med båda två. Så det är liksom som en liten grupp de fyra och så är jag helt utanför på sidan. Så för ett tag sen så var jag ganska sura på dem för att de gjorde mig helt utanför och typ var på sleepovers hela tiden utan att bjuda in mig och liksom jag blir ju såklart sur över att min syster och min kompis umgås tillsammans och jag är helt alone där. Och för så fattade det inte men nu gör det så vi bråkar inte längre. Men så finns det den här Moa(än av dem de mötte i stallet och som är typ jätte bra kompis med Emma min kompis/granne) och hon la sig i i mitt och Emmas bråk när det pågick o la sig på hennes sida även fast hon knappt visste ett dugg och sa massa dumma grejer etc.. Så hon var jävligt dum helt enkelt. 
Och så nu typ en vecka sen så ville Moa att alla skulle ses igen och gå och äta men jag sa att det gör jag inte om hon inte ber om förlot. Så hon sa att hon skulle göra det så vi åkte och bara typ fikade. Och så frågade jag henne om hon hade något att säga (förlot alltså) och då blir hon typ jätte arg och typ helt paff och först hon bara nej de har jag inte. Fast sen säger hon att hon sakt förlot via kik men då svarade jag med att man faktist måste säga face till face, annars räknas det inte. O då kommer hon med att jag ska säga förlot och att hon inte änns har gjort något och har inget att säga förlot för. Och då räknas ju inte hennes förlot överhuvudtaget såklart fast hon tyckte tydligen inte samma sak.
För sen så bråkar vi över kik o hon säger att hon visst sagt förlot och jag förklarar varför hon inte alls gjort det. Men det ignorerar hon typ bara och så fort man säger något säger hon något annat så man märker att hon inte har något att säga för att jag har rätt. Men hon fortsätter säga dumma saker och säger att jag får ta o mogna (trots att det är hon som ska det) och att Emma inte kommer vilja umgås med mig längre om jag fortsätter men det är ju hon som är den dumma i det här fallet!!
Jag är så himla sur att jag vet inte vad jag ska ta mig till. Och detsutom så ska ju Emma forsätta va kompis med Moa för de är bra vänner trots att hon bettet sig som en idiot mot mig. Så vad? Ska jag bara sitta där o kolla på när de är fett bra kompisar trorts att hon har varit så jävla taskig mot mig. För det orkar jag verkligen inte med. Fast varför ska änns emma forsätta va vän med henne? Okej visst Moa har ju inte gjort något mot mig men borde hon inte bry sig om att hon fått reda på att Moa är en sån idiot som bettet sig så mot hennes vän(för jag är ju hennes vän också) Antar att jag inte kan be henne att ignorera henne tills Moa faktist slutat vara än iditot men de är ju så jag känner för tillfället. För hittar fan ingen annan utväg utan att jag bara bli surare och surare till jag exploderar av ilska. 
Så snälla hjälp. Vad ska jag göra. Och skrev de här snabbt o orkar inte läsa igenom så ni får ställa frågor om ni inte förstår något i texten.


   
Citera

tl dr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kram tilda hoppas det löser sig! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väcker minnen från min barndom när jag blev halvt som halvt förbjuden att hänga med syrrans "vänner" 🙁 Fast hon tilläts hänga med de i min ålder :sssssss


   
SvaraCitera

Skit i dom. Varit med om samma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa att bara glömma allt förflutna och alla bråk och börja om. Försök att inte vara sur på dom. Av texten att dömma så känns det som om du spä på bråken mer än nödvändigt, tillexempel vad spelar det för roll om hon säger förlåt face to face eller på kik? Är det värt att bråka över en sån sak?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan du inte umgås med Emma tills dess att Moa tagit sig i kragen och bett om förlotelse? 


   
SvaraCitera

Mitt förslag är att du lämnar dina ''vänner'', när Moa beter sig illa mot dig och Emma fortfarande umgås med Moa som att det inte spelade någon roll att hon var dryg mot dig så är Emma ingen bra vän.
Om du hittar nya bra vänner så kanske Emma kommer att skämmas lite och så kanske hon ringer på hos dig och inser och så kanske ni kan bli kompis igen, vad vet jag.
Din andra kompis ändrar sig kanske också.
En idiot är alltid en idiot och de är inte något att bry sig om och de är inte värda att umgås med för den delen heller.
Lycka till med allt Tilda! GladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fullkomligt ignorera alla 4 , och när din syrra inte står ut längre med att du ignorerar henne kommer hon tillslut (antagligen) säga förlåt och då kanske några andra hänger på? Ääch jag vet inet men jag skulle iaf fullkommlgt ignorerat alla 


   
SvaraCitera

? Jag fattar ingenting?


   
SvaraCitera