Aviseringar
Rensa alla

Idrott och Hälsa A


Dream:

Nu snart, v.20, skall jag hålla en egen lektion och då hoppas jag att det höjer mitt betyg till VG i år

haha, måste ni göra sådan skit?

För min lärare var det bara att vara med på alla lektioner, visa att man engagerar sig och gör det bra så fick man MVG.[cool]


   
SvaraCitera

Dream:

Det är så att jag vill verkligen erhålla ett MVG i idrott och hälsa A. Kursen skall avslutas nästa år och nu har jag ju chansen att satsa på ett MVG och visa hur mycket jag har utvecklats nästa år jämfört med det här året.

Att exempelvis bara hårdträna för det kortsiktiga målet MVG i Idrott o Hälsa A är i längden inte bra. Kursen har precis som det låter också ett hälsoperspektiv. I det inbegriper också att långsiktigt se fördelen med att träna. Hur kan Du förändra dina vanor för ett hälsosamt liv?

Om du kan springa 5 km på 18 min säger inte så mkt om din hälsa och hur du förhåller dig till den! Så att se över din hollistiska syn på idrott och hälsa kan ge dig en skjuts framåt.

Att dessutom delta på lektionerna är grunden [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

haha, måste ni göra sådan skit?

För min lärare var det bara att vara med på alla lektioner, visa att man engagerar sig och gör det bra så fick man MVG

Lyckos. [sad]

Mataano:

Om du kan springa 5 km på 18 min säger inte så mkt om din hälsa och hur du förhåller dig till den! Så att se över din hollistiska syn på idrott och hälsa kan ge dig en skjuts framåt.

Jo, absolut. Tack så mycket för tipsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget fel med att sikta mot MVG - det bör man göra, så inget om detta. Du kan väl ställa upp i Lidingöloppet eller liknande, lär imponera! 😉

Har inte läst igenom tråden helt - men ska du inte leda någon lektion? Att leda en lektion på ett snygg sätt är en bra merit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jackman:

Har inte läst igenom tråden helt - men ska du inte leda någon lektion? Att leda en lektion på ett snygg sätt är en bra merit!

Jo, det skall jag göra. Nästa vecka. Jag ska nog också göra det nästa läsår.


   
SvaraCitera

Dream:

Just nu springer jag ungefär 5km på 45-60min, vilket är rätt kasst som du säkert förstår.

Jag har sprungit 7 km på 28 minuter som bäst. Men antagligen har min kondition försämrats.

Men ett tips; om ni har löpning, längre sträcka i skolan, bara spring. Jag har inte bättre kondition än mina vänner, vi tränar lika mycket, men jag springer ändå mycket snabbare än dem bara för att jag har en jävla vilja. Människokroppen klarar väldigt mycket. Du kommer inte dö bara för att det känns som att du ska dö, så fortsätt spring [y] Tänk inte på att du är trött utan bara fokusera på målet.

Dock har vi haft några som kollapsat och blivit hämtade med ambulans men det dör man inte av [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edward Cullen:

Dock har vi haft några som kollapsat och blivit hämtade med ambulans men det dör man inte av

Oj, men tack för tipsen.


   
SvaraCitera

En sak som våran lärare brukar titta rätt mycket på är inställningen.
Man ska vara positiv, peppa andra och vara en bra förebild helt enkelt.
Något att tänka på kanske? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Något att tänka på kanske?

Jo, absolut. Tack för tipset!


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera