Aviseringar
Rensa alla

Idrottslärare undviker kroppslig kontakt med elever - rätt eller fel?


reben

min idrottslärare slog mig en gång i huvet med en gigantisk tops


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch så läskigt de kanske är svettiga och står och frustar. 


   
SvaraCitera
b1son

ekivok ekvilibrist: Man kan behöva göra det ibland, t.ex. för att visa hur du gör vissa övningar etc. Då ska man väl inte behöva vara rädd för att det ska betraktas som sexuella övergrepp?

eftersom skolan e obligatorisk tkr ja inte att man ska dessutom behöva stå ut med att någon svinig gubbe tar en på röven för att man inte gör nåt skit på rätt sätt


   
SvaraCitera

b1son: eftersom skolan e obligatorisk tkr ja inte att man ska dessutom behöva stå ut med att någon svinig gubbe tar en på röven för att man inte gör nåt skit på rätt sätt

Nä, behöva tycker jag inte heller man ska. De borde fråga: är du okej med att jag tar på dig för att visa hur man gör en kullerbytta? Om nej: respektera och gör det inte. Om ja: ta på (har i fallet barn inget med sex att göra i normala människors huvuden).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns det egentligen någon anledning för en lärare att röra en elev?


   
SvaraCitera

 

Jungman: finns det egentligen någon anledning för en lärare att röra en elev?

Visa hur man dansar, plåstra om, trösta, krama...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist: Visa hur man dansar, plåstra om, trösta, krama...

om man går en danskurs, visst, men dans har ingenting i den faktiska skolan att göra
(bitter pga hade på högstadiet någon dansgrej där de försökte tvinga oss till det med "alla som dansar får en ledig dag imorrn" och givetvis så tvingades vi som var för impopulära för att någon skulle vilja dansa med oss att närvara)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ekivok ekvilibrist: Då kanske du som man inte hade blivit förskolepedagog heller, även om du ville det innerst inne.

Nej hade jag kanske inte blivit.

ekivok ekvilibrist: Rationellt för den enskilde läraren kanske, men konsekvenserna för samhället i stort blir väldigt tokiga...

Jag är en egoist och ser till mig och min familj först, så ja det är rationellt.


   
SvaraCitera