Aviseringar
Rensa alla

IG i det sjuttonde ämnet på högstadiet, gör det något?


Ämnesstartare

Som rubriken då lyder så har jag efter en tid valt att få betyget icke godkänt på ett praktiskt ämne i min skola. Eftersom detta då är mitt sjuttonde ämne så kommer det ändå inte att räknas.

Så min fråga till er är, tycker ni att det beslut jag tagit med att få ett IG är rätt eller fel? då detta betyg inte gynnar mig på något sätt och att jag har haft mer tid att jobba på de andra ämnena istället för att slösa tid på detta.

ämnet jag har valt att få ig på är musik.


   
Citera

IG är bättre än S, men varför har du valt att få IG i det?
Annat ifall du är korkad och inte förstår när du sitter och dunkar näven i pannan utan att det hjälps.


   
SvaraCitera

Musik är ju typ det lättaste ämnet i världshistorien.
Hade valt IG på något annat.
fast förstår inte varför man liksom vill få IG i något, arbeta på allt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det är inte så att jag inte förstår mig på ämnet.
Jag har bara prioriterat min tid och valt att utesluta detta ämne för att få mer tid till andra studier som i sin tur ger bättre resultat och betyg.

Det jag vill säga är att jag valde att få ig i detta ämne eftersom jag ändå låg efter en hel termin i arbeten som jag vägrat göra och började tänka på att det är bara dina 16 bästa ämnen som räknas i poäng. Så det sjuttonde ämnet som inte är ett kärnämne kommer inte att räknas med Så jag tänkte, om jag har vg i några av mina ämnen och mvg i resten så skulle det gå bra poängmässigt om jag fick ett ig eller inte. Så jag beslutade mig att musiken inte var värd min tid.


   
SvaraCitera

Jag hade 7IG;n när jag gick ur högstadiet[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag hade 7IG;n när jag gick ur högstadiet

Och hur har det gått sen dess?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Musik är ju typ det lättaste ämnet i världshistorien.

Mer anledning för mig att inte slösa min tid på sånt jag inte får nytta av senare.


   
SvaraCitera

Mezio:

Och hur har det gått sen dess?

Två års IV, pluggade upp allt[cool] skulle endast ha gått 1år men failade matte nationella och fick gå ett år till för att vänta in det hah xD kom in på gymnasiet efter det och gick där i 2år, skulle ha gått bra osv men jag hade ingenstans att bo [crazy] 1 IG är ingenting jämfört med mig, det kommer gå skit bra för dig[wink]
Du kan gå på gymnasiet även om det är 1 av grundämnena du har IG i, dom låter oftast en plugga upp det där[cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Du kan gå på gymnasiet även om det är 1 av grundämnena du har IG i, dom låter oftast en plugga upp det där

Tur att musik inte är ett grundämne [bigcheers]


   
SvaraCitera

Mezio:

Tur att musik inte är ett grundämne [bigcheers]

Hehe Lycka till grabben[cool]


   
SvaraCitera

Kan man få IG på högstadiet nu?
På min tid fanns bara G, VG, MVG och streck.


   
SvaraCitera
Bakric

Mezio:

Mer anledning för mig att inte slösa min tid på sånt jag inte får nytta av senare.

Och vad är det för ämne du valt att prioritera istället?
Säkert spanska eller nån liknande skit.


   
SvaraCitera

Mezio:

Mer anledning för mig att inte slösa min tid på sånt jag inte får nytta av senare.

True that men så är det ju med de flesta ämnena i skolan.
Så om man ska tänka så lär man få en jävla massa IG'n. Vilket man inte kommer så långt på.


   
SvaraCitera

Mezio:

Tur att musik inte är ett grundämne [bigcheers]

Kärnämne*


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Jag hade 7IG;n när jag gick ur högstadiet

Jag hade 9. [blush]


   
SvaraCitera