Aviseringar
Rensa alla

IG i ett ämne, föräldrer överdriver?...


Ämnesstartare

Hej

det är så att jag skolkade från ett ämne i skolan (slöjd) eftersom att man ändå skulle välja bort ett ämne, eftersom jag hade tyska.

Och nu överdriver min mamma skitmkt, hon har pratat med min slöjdlärare och skit, så nu ska jag till skolan och göra klart min sak som jag bara påbörjat lite på. (jag har redan gått ut skolan nu)

Och jag ska gå elektriker-linjen, och då säger min mamma att när jag ska på arbetsintervju i framtiden så kommer de inte gilla att jag har ig i slöjd, men man brukar väl ändå bara visa upp sina gymnasiebetyg? Och ifall jag skulle ha toppbetyg i alla ämnen på gymnasiet så skulle de väl inte bry sig om att jag har ett ig i slöjd i grundskolan?

jag är skitirriterad på min mamma, vi har ju lixom slutat skolan och jag måste ändå gå dit och göra klart en sak för att få g i ett ämne som är helt värdelöst att få g i... det är som att gå till affären och inte köpa någonting tycker jag.

vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Vadå ett IG i högstadiet?
nej det spelar verkligen inte roll..det är knappt de tittar på gymnasiebetyget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, INGEN kommer att bry sig om dina betyg i högstadiet. Har din mamma någonsin varit ute i jobbvärlden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De bryr sig knappt ens om gymnasiebetygen så varför skulle de vilja titta på de från högstadiet? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Nej, INGEN kommer att bry sig om dina betyg i högstadiet. Har din mamma någonsin varit ute i jobbvärlden?

hon är lärare. -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

De bryr sig knappt ens om gymnasiebetygen så varför skulle de vilja titta på de från högstadiet?

jag är skitirriterad på henne..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

De bryr sig knappt ens om gymnasiebetygen

Det är ju dem man söker vidare på. Eller aha du kanske menade jobb nu.

ont nej det är nog ingen fara för din framtid om du inte sydde klart den där grytlappen lr vad det nu var


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

jag är skitirriterad på henne..

Vad händer om du skiter i att gå på slöjden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Vad händer om du skiter i att gå på slöjden?

hon håller på snacka om att typ ta bort min dator och skit, jag hade inte brytt mig så mkt om det ifall mina kompisar var mkt ute, fast nu när de sitter ganska mkt vid datorn så bryr jag mig... jag kan säga att jag har sagt ord till min mor de här senaste dagarna som jag aldrig sagt till henne förut ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

också håller hon på snacka om att det är en princip-fråga och att jag kommer bära på det här ig-et "hela" livet och skit..jag förstår verkligen inte..hon är skittöntig^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

hon håller på snacka om att typ ta bort min dator och skit

Trist med föräldrar som ska agera sådär
Men inte särskilt förvånad då hon arbetar som lärare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

jag kan säga att jag har sagt ord till min mor de här senaste dagarna som jag aldrig sagt till henne förut ^^

Fjantigt och omoget av dig att hålla på så för en sådan skitsak. Var glad att hon bryr sig istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

hon är lärare. -.-

Lärare har aldrig varit ute i arbetslivet, de går ju fortfarande i skolan [zzz]

isola:

Fjantigt och omoget av dig att hålla på så för en sådan skitsak. Var glad att hon bryr sig istället.

Skillnaden är att han är 15 och hon är betydligt äldre, och ändå är det hon som är mest omogen här [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

bära på det här ig-et "hela" live

Kommer du verkligen inte! Det IG:et är glömt så fort gymnasiet kommit igång


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

argh, jag skulle vara så arg[mad]. Man bor ju i samma hus också, inte kul alltså...


   
SvaraCitera