Aviseringar
Rensa alla

Ikonerna forsvinner


Ämnesstartare

Nør jag startar datorn så ar alla ikonerna på skrivbordet borta, jag får klicka igång ikonerna manuellt så visas de igen.
Hur gor jag så att ikonerna visas automatiskt varje gång jag startar datorn?


   
Citera

har du windows?


   
SvaraCitera
Åtta

Hur "klickar du igång ikonerna manuellt"? Det låter som att explorer inte startar. Det är väl filhanteraren som ritar upp skrivbordet även i Windows?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

har du windows?

Jag har windows 7

Åtta:

Hur "klickar du igång ikonerna manuellt"?

Jag hægerklickar på skrivbordet och sedan visa ikoner på skrivbordet


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Jag hægerklickar på skrivbordet och sedan visa ikoner på skrivbordet

stänger du av windows som man ska, genom att välja start/stäng av? om du bara stänger av strömbrytaren kan det ge upphov till det du beskriver eftersom inställningar inte sparas då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

stänger du av windows som man ska, genom att välja start/stäng av? om du bara stänger av strömbrytaren kan det ge upphov till det du beskriver eftersom inställningar inte sparas då.

Okej de är några vänner som har problem med de där, så jag ska fråga. Återkommer imorgon om det var de som var felet.


   
SvaraCitera

variabel:

stänger du av windows som man ska, genom att välja start/stäng av? om du bara stänger av strömbrytaren kan det ge upphov till det du beskriver eftersom inställningar inte sparas då.

Jag som tänkte vara smart här och skulle skriva precis samma grej [sad] Men näh [n]


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Nør jag startar datorn så ar alla ikonerna på skrivbordet borta, jag får klicka igång ikonerna manuellt så visas de igen.Hur gor jag så att ikonerna visas automatiskt varje gång jag startar datorn?

PrickiigStrumpa:

Jag som tänkte vara smart här och skulle skriva precis samma grej Men näh

Hur många bakgrundsprogram har ni? och vilka?
ex. antitirus, bitorrent, olika klient program, eller enighets program.

Alla tar olika mycket av din dator och detta skall ni ställa i relation mot er hårdvara. har ni många och "tunga" bakgrundsprogram så kan vissa saker som har lägre prio i windows ta lite tid på sig, specielllt om man har mycket skit så som kakor...

om du vill prova med kakor finns program att hämta här

Går att stänga av de som du själv instalerat genom att i sökrutan (Vista/7) skriva MSconfig övriga win operativ i kör och under starup ta bort onödiga program.

och under Services i samma program så kan man hantera övriga systemprocesser, GÖR INTE DETTA OM DU INTE VET VAD DU GÖR!


   
SvaraCitera