Aviseringar
Rensa alla

Ilandsproblem, p piller!


Ämnesstartare

Hej, det är så att jag och min pojkvän bor på olika ställen, och om två veckor kommer jag träffa honom och resan är bestämd sedan ett tag tillbaka.
Problemet är nu att JUST den veckan kommer jag att ha mens, (och ja det är säkert för min mens är alltid regelbunden). Vilket absolut inte går för sig!
Jag har länge tänkt börja med minipiller/ppiller, helst minipiller, och funtar därför på att gå till ungdomsmottagningen nu i veckan.
Min fråga är ifall man måste ta första minipillret första dagen i mensen eller när börjar man med dom?
Sen undrar jag om det tar ett tag innan mensen uteblir eller om det börjar funka på en gång.
Jag KAN verkligen inte ha mens den veckan, går ej! :/


   
Citera

jonnax:

första dagen i mensen

jonnax:

det tar ett tag innan mensen uteblir


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Geigerzähler F
I dag 19:12

jonnax: första dagen i mensen

jonnax: det tar ett tag innan mensen uteblir

Bloodflowers, det är jag det.

Vet inte vad jag ska ta mig till alltså ! 🙁


   
SvaraCitera

jonnax:

Vet inte vad jag ska ta mig till alltså ! 🙁

Börjar du med dem nu, fast man ska egentligen inte göra det. Så käkar du dem i en vecka så är du skyddad, sen så kommer TROLIGTVIS inte mensen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jonnax:

minipiller

vissa får ju jättefuckad typ konstant mens av det. har jag hört.


   
SvaraCitera

Du har väl ändå inte mens hela veckan? Några dagar är väl inte hela världen?


   
SvaraCitera

Prata med ungdomsmottagningen skulle jag säga. Det finns inga 100% svar på den här frågan, men har hört väldigt många som fått mens varenda dag i en, två - tre mån av minipiller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man ska alltid ta första pillret första dagen av mensen [no-no]


   
SvaraCitera

finns vääl tabletter för att skjuta upp elle?


   
SvaraCitera

jonnax:

Jag KAN verkligen inte ha mens den veckan, går ej! :/

varför inte? ni kan väl ligga o kelas och kramas och du kan väl suga av honom eller nåt? eller har ni sex i duschen, eller när du har en tampong inne.

jonnax:

minipiller/ppiller

man ska börja med dom första mens-dagen, ja.

Men om du nödvändigtvis måste knulla då, så skjut upp mensen med piller man kan få?
varning för cpmens efteråt + mensONT!


   
SvaraCitera

jonnax:

Jag KAN verkligen inte ha mens den veckan, går ej! :/

Nej, för han är ju kille och kommer OMÖJLIGT förstå att det är så tjejer fungerar. Det är helt uteslutet att han redan skulle veta att tjejer har mens. [rolleyes]


   
SvaraCitera

gethsemane:

eller när du har en tampong inne

Inget att rekommendera! Skjuts den in för långt så finns det risk för att man inte kan få ut den på egen hand vilket betyder att man måste gå till en gynekolog som fixar det innan man får tampongsjukan och dör.


   
SvaraCitera

Vanilla:

Inget att rekommendera! Skjuts den in för långt så finns det risk för att man inte kan få ut den på egen hand vilket betyder att man måste gå till en gynekolog som fixar det innan man får tampongsjukan och dör.

eerhmm..............................

Det är ju så att jag har en livmoder där uppe någonstans, och jag kan tyvärr inte trycka upp en tampong så långt att den åker in i livmodern. Annars är det nada problemas med att få ut det oavsett om en kuk har skjutit upp den lite eller inte.

Annars är det bara till att krysta ut den, serru.


   
SvaraCitera

gethsemane:

Det är ju så att jag har en livmoder där uppe någonstans, och jag kan tyvärr inte trycka upp en tampong så långt att den åker in i livmodern. Annars är det nada problemas med att få ut det oavsett om en kuk har skjutit upp den lite eller inte.

Annars är det bara till att krysta ut den, serru.

Du vet inte vad du pratar om. Fråga en barnmorska för helvete.


   
SvaraCitera

Vanilla:

Du vet inte vad du pratar om. Fråga en barnmorska för helvete.

Vet jag inte!? Jag har ju själv varit med om att ha haft sex med en tampong inne ett flertal gånger. Om killen inte stöter in as-hårt så är det ju ingen fara..! Han nuddade den bara, och den kan inte åka längre in än hålets längd!


   
SvaraCitera