Aviseringar
Rensa alla

Illa behandlad


Ämnesstartare

Hej,

Jag bor med min mamma & min låtsaspappa. Man kan tro att våran familj är som vilken familj som helst, men det är inte så. Jag har mått psykiskt dåligt väldigt lång tid på rund av utsatthet av mobbning på flera skolor sen jag va en liten tjej. Detta året fyller jag 18 och detta problemet som jag ska berätta nu vill jag verkligen få stopp på och få någon slags bekräftelse av,

Under en längre tid så har jag mått dåligt på grund av att det tog slut med mitt ex som jag va tillsammans med i ca 2,5 år + att jag har fått gå igenom massa saker i min barndom som har tagit djupa sår i mig. Men detta är värst. Jag lever med min mamma som har en så kallad "Bipolär sjukdom" och det är inte alltid lätt att leva här hemma eftersom att hon och min styvpappa behandlar mig fel. Jag själv har inte många kompisar och har ingen i skolan. Jag kan inte förklara orsaken, men antar för att mitt självförtroende är -0. Men varje gång när min mamma eller min låtsaspappa ber mig att hjälpa till i hemmet så brukar jag alltid göra det, men nu har jag mått så psykiskt så jag inte har orkat att vara aktiv i något längre.. vill inte gå ut från rummet knappt. Men mamma och min styvpappa blir arga på mig på grund av detta, men jag säger alltid till dom att jag orkar inte just nu, men dom fortsätter ändå. Inte nog med det, så är jag sån att jag gärna vill ha mina grejer i mitt rum för mig själv, men min mamma går och tar grejer som ex. mascara, hårspray, aceton, + annat. Dessa saker som hon tar och använder utan att fråga mig köper jag helt själv för mitt studiebidrag eftersom att vi kom överens med att vi skulle ha egna saker för oss själva i fortsättningen på grund av massa gräl, men hon går in i mitt rum oavsett när jag är i skolan när jag inte märker något. När jag väl säger till henne att sluta upp, så höjer hon rösten och blir arg. I lördags så hade hon gått och tjatat på mig att jag skulle ge henne mitt hårspray, men jag sa ett bestämt NEJ, men hon blev lika otrevlig och började kalla mig, "snål, omogen, dum i huvudet, barnslig" och annat som jag inte kommer på just nu. Jag har iallafall gått på BUP rätt länge på grund av att jag mår psykiskt dåligt, så jag berättade allt för min psykolog idag, och det första hon sa, "detta är inte acceptabelt av en förälder". Det jag mest vill komma till, det är att jag sa förut att jag hade stort behov av internet & mobil på grund av min ensamhet, men min mamma och min låtsaspappa ger mig straffet och stänger av både internet & tar mitt simkort från min mobil. Dom hotar mig att jag ska flytta för att dom inte orkar med mig. Allt detta vet BUP om, och dom vill ta kontakt med SOS, men min mamma vill inte ha med dom att göra, men jag tar mot all hjälp som finns för att jag ska må bra. Men det jag vill veta här inne av er som läser detta, vad tycker ni om detta jag beskriver om? jag mår riktigt dåligt just nu.

MVH, en tjej med ett starkt hjärta.


   
Citera

pinkgirl: Men det jag vill veta här inne av er som läser detta, vad tycker ni om detta jag beskriver om?

Låter som att din mamma inte ger dig det stöd du behöver och borde få. Hoppas du får hjälp från annat håll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Låter som att din mamma inte ger dig det stöd du behöver och borde få. Hoppas du får hjälp från annat håll.

tack, hoppas jag med, orkar verkligen inte mer snart.


   
SvaraCitera