Aviseringar
Rensa alla

Illamående/skakningar/yrsel


Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Du saknar helt enkelt närhet av en köttätande man [y]

Nej ush, jag tvivlar starkt på att det har någonting med mitt veganska livsstil att göra.
Att jag saknar närhet kanske inte har någonting med saken att göra heller :< men vill ändå försöka bota det med närhet[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Nej ush, jag tvivlar starkt på att det har någonting med mitt veganska livsstil att göra.

Klart, iaf lite [cute]

lilasmet:

Att jag saknar närhet kanske inte har någonting med saken att göra heller :< men vill ändå försöka bota det med närhet[blush]

Måste vara brist på närhet [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Måste vara brist på närhet [cute]

jaaaa och med mina bristande raggningskills så lär det vara så här[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

jaaaa och med mina bristande raggningskills så lär det vara så här[y]

Du får träna? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Du får träna? [y]

alltså joo.. har hört att jag är flörtig och så av mig men bara till fula människor för de är jag inte rädd för[y]


   
SvaraCitera

Du håller på att bli frisk, det vad som händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

alltså joo.. har hört att jag är flörtig och så av mig men bara till fula människor för de är jag inte rädd för[y]

Meh! Börja flörta med snygga också då [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NormaJean:

Du håller på att bli frisk, det vad som händer.

frisk från vad? [smile]

DeathOrGlory:

Meh! Börja flörta med snygga också då [y]

kan inte[cry] blir rädd inför sådana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

kan inte[cry] blir rädd inför sådana

Du får öva! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaka som en judepappa är årets uttryck [love]

Det kan för övrigt vara något så enkelt som brist på mat som gör att du blir sådär. Jag brukar få liknande symptom om jag går för länge utan mat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

tror inte de beror på köttgrejjen då jag inte ätit det på 1½år.

wikipedia:

Däremot kan brist uppstå hos långvariga veganer, som varken äter kött, fisk, mjölk eller äggprodukter, vilka alla är rika på vitaminet. B12-brist förekommer främst hos veganer och äldre människor, vilka uppmanas att ta B12-tillskott. Hos äldre beror låga vitaminhalter ofta inte på otillräckligt intag utan på att möjligheten till upptag av vitaminet sjunker med åldern. Vitamin B12 lagras normalt i levern. Lagret är inte särskilt stort då det är ett vattenlösligt vitamin men behovet av B12 är mycket litet och det kan därför dröja många år utan tillskott innan ev bristsymptom visar sig. De nivåer som rekommenderas ligger lite i överkant av behovet och gravida kvinnor behöver därför inte ta något tillskott. Ammande kvinnor rekommenderas däremot att göra detta.


   
SvaraCitera

lilasmet:

frisk från vad?

Whatever floats yours..! Man kan inte bli annat än frisk i detta samhället vi nu "lever" i...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Du får öva! [y]

får väl det..

UnclePadda:

Skaka som en judepappa är årets uttryck [love]

[blush][blush][blush][blush]

UnclePadda:

Det kan för övrigt vara något så enkelt som brist på mat som gör att du blir sådär. Jag brukar få liknande symptom om jag går för länge utan mat.

grejjen är ju den att när jag fick så imorse hade jag käkat 1portion havregrynsgröt,krossade linfrön, sylt, sojamjölk, 3 koppar kaffe och 3 rostade bröd (inom ca: 4timmars rum liksom)... brukar normalt överleva 2dagar utan mat utan problem[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dreamcypher:

Lagret är inte särskilt stort då det är ett vattenlösligt vitamin men behovet av B12 är mycket litet och det kan därför dröja många år utan tillskott innan ev bristsymptom visar sig.

Du bör vara medveten om att jag tar tillskott, det som är för kvinnor. Innehåller massa shit som är nödvändigt, tar även tillskott på omega3, dricker berikad mjölk och äter varierat[y]

Är inte dags för blodprov förens om någon månad tror jag. men brist på ämnen går i stortsett att utesluta då jag är hyffsat nogrann med att ta mina vitaminer, missar jag en dag lär de ju knappast spela någon roll?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

får väl det..

Precis lite upp random snygging på stan [wink]


   
SvaraCitera