Aviseringar
Rensa alla

Illuminati


Ämnesstartare

Försökte läsa om de på Wikipedia och om deras spel utan resultat, texten var helt enkelt för avancerad för att jag skulle kunna förstå den. Skulle nån kunna förklara vad Illuminati står för och vart de vill komma ?

Tack i förhand


   
Citera

Det är namnet på en organisation som folk som blivit lobotomerade automatiskt börjar tro på


   
SvaraCitera

HappyAmigo: förklara vad Illuminati står för

kolla på youtube, så förstår du lite bättre, kanske...


   
SvaraCitera

venne, trore 'r nån jävla sekt lr nåt- 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

toshiba:

kolla på youtube, så förstår du lite bättre, kanske...

Okej, tack 🙂


   
SvaraCitera
Bakric

Först och främst; Om Illuminati mot förmodan existerar och faktiskt utöver den makt vissa tror så kommer du garanterat inte hitta deras agenda på Wikipedia.

Det man i regel tror att Illuminati representeras av  i modern tid är väl mer eller mindre makt- och pengagiriga globalister som arbetar för en enhetlig världsstat med en enda valuta, extremt kortfattat...
Betänk bara konsekvenserna av att hela världen skulle styras av ett gäng maktgiriga psykopater (eller judar om man nu vill tro det).

Vill apropå "hemliga sällskap", maktelit och liknande bara ställa en kortfattad frågeställning:
Om du hade haft extremt mycket pengar och makt så skulle du förmodligen göra allt du kunde för att behålla den makten och dina monetära tillgångar.
Ännu bättre om folk ute i världen inte ens visste att du existerade, eller åtminstone inte utövade den makt du verkligen satt på, eller hur?
Absolut bäst om de levde i skenet av att de levde i en demokrati och hade eget inflytande va?

Tror du då att världens nuvarande maktelit tänker annorlunda?


   
SvaraCitera

Trodde på Illuminati när jag var 7 år gammal..




   
SvaraCitera

SKULLE ju kunna vara sant.


   
SvaraCitera
Smilen

S3ON:
venne, trore 'r nån jävla sekt lr nåt- 

Ingen skitsekt skulle jag inte säga, det är en väldigt intressant sekt som är intressant att få lära sig om vad de står för och va de gör förnågot.

En fråga: Skulle ni vilja ha en världsregering?


   
SvaraCitera

Smilen:

Ingen skitsekt skulle jag inte säga, det är en väldigt intressant sekt som är intressant att få lära sig om vad de står för och va de gör förnågot.

En fråga: Skulle ni vilja ha en världsregering?

Jag vet, jag är medlem. 


   
SvaraCitera

get real, patriarchy är det nya illumi


   
SvaraCitera
Smilen

Men illuminati vill väl ha en världsregering, att en styr världen eller en folkgrupp?


   
SvaraCitera

Sluta läs en massa trams Smilen


   
SvaraCitera
Smilen

dazed:
Sluta läs en massa trams Smilen

Trams? Illuminati är trams bara? Jag har i omgångar haft intresse för att veta så mycket jag kan och jag brukar även tröttna ibland på att läsa om illuminati. När man kan, så vill man.


   
SvaraCitera

Smilen:

Trams? Illuminati är trams bara? Jag har i omgångar haft intresse för att veta så mycket jag kan och jag brukar även tröttna ibland på att läsa om illuminati. När man kan, så vill man.

Ja korrekt, det är trams. 


   
SvaraCitera