Aviseringar
Rensa alla

imorrn fyller min ort 600 år


Ämnesstartare

phett coolt. ska ev fira det. borde gå och köpa sprit till firandet idag. pga antar att typ hela torget kommer va avspärrat imorrn. gick förbi igår och då var scenbygge och typ, festplatsområde under full uppbyggnad. Kommunen festar till det och bjuder hit tre svenska stjärnor som ska showa under enfestlig middag. har inte köpt biljett.

vad gör ni imorrn? tkr ni att orters hundraårsjubileum är värt att fira? hur åldersbestämmer man en ort?


   
Citera
Ämnesetiketter

vilka kändisar?


   
SvaraCitera

imorgon är jag i göteboooOoOoOrg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:
vilka kändisar?

perelli, jessica andersson, magnus bäck.--- vad det nu är. tror det är dom. osäker på snubben.


   
SvaraCitera

elverpigenhur åldersbestämmer man en ort?

kan tänka mig ett par olika måttstockar. dels kan man gå efter när den (rimligen) blev en egen socken, vilket man vet i och med folkbokföringen och kyrkoböcker och sånt, när den fick en egen kyrka (vet man av samma skäl), eller när den fick stadsrättigheter första gången (gissar att så inte är fallet, men vet ej var du bor, 600 år som stad är rätt jävla gammalt).


   
SvaraCitera

googlade lite, landskrona? då är det 600 år sen första stadsprivilegierna. rätt stor grej, alltså.


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:
Mycket glad

va flinar du åt va Oskyldig

Leijonsparf:
googlade lite, landskrona? då är det 600 år sen första stadsprivilegierna. rätt stor grej, alltså.

kunde ha varit! fast bor rätt många mil därifrån. ärdu den jag tror du är har du rötter i samma landskap som jag.


   
SvaraCitera

elverpigen: va flinar du åt va Oskyldig

Fint att den är så gammal!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Fint att den är så gammal!!

visst äre. typ äldsta bevarade huset är från 1600-talet dock, lite småtråkigt att det inte finns äldre hus ändå :$


   
SvaraCitera

elverpigen:

visst äre. typ äldsta bevarade huset är från 1600-talet dock, lite småtråkigt att det inte finns äldre hus ändå :$

Fast 1600 är ganska duktigt det med!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Fast 1600 är ganska duktigt det med!!!

sant. ska gå förbi huset och tänka grattistankar.


   
SvaraCitera

Min stad fyller 800 år typ 2084, då är jag typ 93 basst. Kul om man lever då osv.   


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Min stad fyller 800 år typ 2084, då är jag typ 93 basst. Kul om man lever då osv.   

ja då får du festa loss och visa småglinen hur en öl ska drickas.


   
SvaraCitera

elverpigen:

ja då får du festa loss och visa småglinen hur en öl ska drickas.

Har svårt att tro att jag kommer tycka om öl då. Rent hembränt ska det vara osv. Rodnar 


   
SvaraCitera