Aviseringar
Rensa alla

Importera filmer från kamera till Win7


Ämnesstartare

Försöker importera filmer från en videokamera, en panasonic nv-gs27, till windows 7. Helt enkelt spara ner dem som filer liksom. Googlade lite och hittade att man skulle göra det via windows live photo gallery, och hittade "import from camera or scanner" men enheten står inte med. Kameran är ikopplad och har installerats.

Några idéer? Andra program man ska testa?


   
Citera
Ämnesstartare

Stringburka:

Några idéer? Andra program man ska testa?

Fungerar inte direkt i utforskaren?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

Fungerar inte direkt i utforskaren?

Nix. Enheten syns inte ens i utforskaren.
Det är en sån där filmkamera med kassetter.


   
SvaraCitera
Åtta

Ansluter du via USB eller Firewire? Jag gjorde en snabb googling, och det verkar som att alla som någonsin rört en sådan kamera haft problem med att få Vista och Windows 7 att erkänna dess existens. Vissa rapporterar great success när de kopplar in via Firewire, medan andra inte får det att fungera ö.h.t.

Har du en Linux-dator tillgänglig kan du använda dvgrab för att komma åt filmen - men då endast via Firewire.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ansluter du via USB eller Firewire?

Via USB. Har även testat i winXP, men där kunde den inte hitta drivers och jag har inte längre tillgång till den datorn.

Åtta:

Har du en Linux-dator tillgänglig kan du använda dvgrab för att komma åt filmen - men då endast via Firewire.

Har ej firewirekabel, så det skiter sig nog då. Vad jobbigt. Får låna egyptis dator, där har det funkat förut, om hon går med på att låna ut den till sådana ekivoka aktiviteter [blush]


   
SvaraCitera
Åtta

Stringburka:

om hon går med på att låna ut den till sådana ekivoka aktiviteter

Vill ej veta vad som finns på de där banden. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vill ej veta vad som finns på de där banden.

Din mamma och en elefant [blush]

Dold text: okej jag är bara hängd som en elefant, men ändå


   
SvaraCitera