Aviseringar
Rensa alla

Impotens


GraGo
Ämnesstartare

Är 17 år och efter att ha haft ett förhållande i nån vecka nu märker jag att jag är ganska impotent för en sjuttonåring. Vissa dagar funkar allt bra men vissa kan jag inte riktigt få upp den alls eller så går det en gång men sen är det kört resten av dagen. Sköter min hälsa bra och är ganska säker på att problemet är fysiskt. Tänkte gå och kolla upp detta, men var är bästa ställe att göra detta utan att någon kontaktar mina föräldrar, vilket hade varit jävligt stelt. Ungdomsmottagningen eller vårdcentralen?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ungdomsmottagningen kommer nog ändå att referera dig vidare men det är nog ett bra ställe att börja på iaf.


   
SvaraCitera

Jag har aldrig varit med om att dom kontaktat mina päron. Säger du att du inte vill så tror jag inte dom gör det heller så länge det inte gäller livet. Ungdomsmottagningen har väl f.ö tystnadsplikt?


   
SvaraCitera

Alla inom sjukvården har tystnadsplikt, du kan vara lugn.


   
SvaraCitera

"För barn och unga under 18 år gäller att vårdnadshavare i regel har rätt att ta del av sitt barns vård och veta vad som står i journalen. Men barn och unga som är under 18 år kan ha rätt att själva avgöra om vårdpersonalen får lämna ut uppgifter och till vem. Det betyder att vårdnadshavare eller någon annan närstående inte alltid har rätt att få veta vad barnet berättat för vårdpersonal eller vad som står i journalen."

https://www.1177.se/Regler-och-rattigheter/Tystnadsplikt-och-sekretess/


   
SvaraCitera

är väl bra att vara det?


   
SvaraCitera