Aviseringar
Rensa alla

In absurdum


Untouchable:

Jag tycker att SVT, SR och UR gör ett utomordentligt jobb, utan dessa hade svenskt tvutbud varit pinsamt. Tänk att bara kunna se kungarna av tylesand osv om man satte på tv. Hemskt.

Annars är jag beredd att hålla med dig om att privata skolor ska vara privata och inte finansieras med offentligt medel, däremot tycker jag att det ska fortsätta finnas offentliga skolor så att även personer som annars inte skulle haft tillgång till utbildning också får den möjligheten.

jo jag håller med dig på tv kanalerna även om våra är bra så är bbc superb och svt erbjuder nyheter på teckenspråk, gillar också våra statliga radio kanaler. 
det gläder mig att du tänker på låg inkomst tagarna alla kan inte lägga ner 60 000 per år och per student. jag tror att europa kommer bli rikare i framtiden om freden fortsätter men kommer alltid finnas personer som har svårt att hitta arbete även om det är en rättighet men det är så samhället är uppbyggt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ju äckligt hur dom har sålt ut vårt land men det torde inte bli ändring på det då borde moderater och sossar har händerna djupt ner i sjukvårdsprofitens kakburk. Ibland är det rent vinstintresse ibland är det klassisk högernaivitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:

jo jag håller med dig på tv kanalerna även om våra är bra så är bbc superb och svt erbjuder nyheter på teckenspråk, gillar också våra statliga radio kanaler. 
det gläder mig att du tänker på låg inkomst tagarna alla kan inte lägga ner 60 000 per år och per student. jag tror att europa kommer bli rikare i framtiden om freden fortsätter men kommer alltid finnas personer som har svårt att hitta arbete även om det är en rättighet men det är så samhället är uppbyggt. 

Fint att vi delar uppfattning gällande public service. 

Det jag syftar på med tråden är att jag inte tycker att privata företag ska subventioneras med offentliga medel. Det finns många ärende med exempelvis skolor eller vindkraftsbolag (osv) som placerar alla inkomsterna från de offentliga stöden på privata konton och sedan avvecklar bolaget. Detta är ren och skär stöld.

Europa blir självklart rikare genom fred, öppna gränser och fri handel. Hur arbete kan vara en rättighet förstår jag inte men de flesta kan arbeta med något, utbudet på olika yrken är stort och varierat. Självklart finns det dem som av olika anledningar inte kan arbeta och dessa ska självklart få stöd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Är ju äckligt hur dom har sålt ut vårt land men det torde inte bli ändring på det då borde moderater och sossar har händerna djupt ner i sjukvårdsprofitens kakburk. Ibland är det rent vinstintresse ibland är det klassisk högernaivitet.

Högernaivitet? Du menar att det inte finns naivitet inom vänstern? För mig är politisk bakgrund inte viktigt utan det som är intressant är vad som fungerar.

"Det spelar ingen roll vilken färgen katten har så länge den fångar möss"
Deng Xiaoping


   
SvaraCitera

Untouchable:

Fint att vi delar uppfattning gällande public service. 

Det jag syftar på med tråden är att jag inte tycker att privata företag ska subventioneras med offentliga medel. Det finns många ärende med exempelvis skolor eller vindkraftsbolag (osv) som placerar alla inkomsterna från de offentliga stöden på privata konton och sedan avvecklar bolaget. Detta är ren och skär stöld.

Europa blir självklart rikare genom fred, öppna gränser och fri handel. Hur arbete kan vara en rättighet förstår jag inte men de flesta kan arbeta med något, utbudet på olika yrken är stort och varierat. Självklart finns det dem som av olika anledningar inte kan arbeta och dessa ska självklart få stöd.

att ha ett arbete om man vill är en rättighet enligt deklarationen av de människa rättigheterna av FN. det finns individer som har svårare att hitta arbete för att de lider av ett fysiologiskt eller psykologisk handikapp. som idag lever på kanske 100 000 per år men i ett liberalt samhälle kanske mindre.  


   
SvaraCitera

Untouchable:

Högernaivitet? Du menar att det inte finns naivitet inom vänstern? För mig är politisk bakgrund inte viktigt utan det som är intressant är vad som fungerar.

"Det spelar ingen roll vilken färgen katten har så länge den fångar möss"
Deng Xiaoping

jag hatar deng i hela mitt hjärta den idioten invaderade vietnam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:
hade varit bättre om företagen privatiserade till 100 procent, i min erfarenhet så är statliga skolor har de mycket låg kvalité. det finns självklart bra statliga företag som bbc men inte i sverige.

monopol leder till att man får betala högt pris till något som har låg kvalité.

det finns inga statliga skolor. det finns skolor finansierade med skattepengar, men de är antingen kommunalt eller privat styrda. inte statligt.

Untouchable:

Jag tror på ett liberalt samhälle och att den privata sektorn inte ska regleras i större utsträckning, jag vill se ett samhälle med en stat vars ansvarsområde begränsas. Jag vill legalisera narkotikaförsäljning osv osv. 

du är medveten om att vänsterpartiet är det enda parti som vill lätta på narkotikalagstiftningen, va? inget riksdagsparti vill legalisera narkotika fullt ut, men vänsterpartiet vill åtminstone avkriminalisera privat drogbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att sätta ekonomisk frihet framför social frihet är kanske det ömkligaste och mest inskränkta som finns

först ska vi legalisera alla icke-brott, därefter kanske vi kan fundera på att montera ned välfärden. 


   
SvaraCitera

Nachac:
Jag tycker det är fullständigt kokobäng oavsett från vilket väderstreck man kommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:

att ha ett arbete om man vill är en rättighet enligt deklarationen av de människa rättigheterna av FN. det finns individer som har svårare att hitta arbete för att de lider av ett fysiologiskt eller psykologisk handikapp. som idag lever på kanske 100 000 per år men i ett liberalt samhälle kanske mindre.  

Happ. Så kan det vara. Inget jag bryr mig så särskilt mycket om precis. 

LiberalWarrioe:

jag hatar deng i hela mitt hjärta den idioten invaderade vietnam.

Ah. Min poäng va inte att försvara honom som person utan att lyfta fram att det finns intressanta och konstruktiva förslag inom de flesta politiska ideologierna och att man inte ska låta ens egna principer göra en bild för nya tankar.

tlaltecuhtli:
du är medveten om att vänsterpartiet är det enda parti som vill lätta på narkotikalagstiftningen, va? inget riksdagsparti vill legalisera narkotika fullt ut, men vänsterpartiet vill åtminstone avkriminalisera privat drogbruk.

Nej det känner jag inte till men är det så är jag positivt överraskad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable: Nej det känner jag inte till men är det så är jag positivt överraskad.

http://www.vansterpartiet.se/politik/narkotika/


   
SvaraCitera

Untouchable:

Happ. Så kan det vara. Inget jag bryr mig så särskilt mycket om precis. 

Ah. Min poäng va inte att försvara honom som person utan att lyfta fram att det finns intressanta och konstruktiva förslag inom de flesta politiska ideologierna och att man inte ska låta ens egna principer göra en bild för nya tankar.
Nej det känner jag inte till men är det så är jag positivt överraskad.

det låter som du endast gillar dr paul för att han vill göra det lättare för att ta droger 😛 jag tycker att porr och droger osv är omoraliskt men vill inte ta iväg andras frihet.
han är en objektivist dvs en Ayn Rand lärjunge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är väl allmänt erkänt att våra politiker är ganska frånskilda sina väljare. Det är väl i få länder som i sverige där det råder konsensus i så många frågor att det förhindrar möjligheten för folket att kunna bilda opinion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Untouchable:

Högernaivitet? Du menar att det inte finns naivitet inom vänstern? För mig är politisk bakgrund inte viktigt utan det som är intressant är vad som fungerar.

"Det spelar ingen roll vilken färgen katten har så länge den fångar möss"
Deng Xiaoping

Du missar min poäng där och det kan jag förstå, det handlar om att människor från höger älskar att kritisera vänstern för att dom är naiva småbarn ungefär som tror att alla kan leva i någon snäll kramvärld då gillar jag att vända på stekjäveln så att säga. Jag gillar att påpeka att det är naivt att tro att USA gör militära interventioner av altruistika skäl eller att företag prioriterar något före att gå med vinst även om det är ett vårdföretag. Du har förstås rätt i att naivitet finns både till höger, vänster och mittimellan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LiberalWarrioe:

det låter som du endast gillar dr paul för att han vill göra det lättare för att ta droger 😛 jag tycker att porr och droger osv är omoraliskt men vill inte ta iväg andras frihet.
han är en objektivist dvs en Ayn Rand lärjunge.

Jag har aldrig använt narkotika själv och tänker inte göra det heller. Jag vill håla mig frisk och välmående, fri från beroenden. Däremot tror jag att narkotikaförbudet skapar stor skada på samhället i övrigt vilket jag ser som en indirekt skada mot mig.Sen ska jag tillägga att jag inte håller med Ron Paul i alla frågor, men jag beundrar hans principfasthet och hans personlighet. Han är mer en personlig förebild för mig än en politisk om du förstår vad jag menar.

dazed:

Du missar min poäng där och det kan jag förstå, det handlar om att människor från höger älskar att kritisera vänstern för att dom är naiva småbarn ungefär som tror att alla kan leva i någon snäll kramvärld då gillar jag att vända på stekjäveln så att säga. Jag gillar att påpeka att det är naivt att tro att USA gör militära interventioner av altruistika skäl eller att företag prioriterar något före att gå med vinst även om det är ett vårdföretag. Du har förstås rätt i att naivitet finns både till höger, vänster och mittimellan.

Ursäkta. Ah. Jag tror att det handlar om att människor från högern känner att dem representerar något bra, något som kämpar för godhet osv, och att vänstern representerar det dåliga, det onda. Därför blir det en kamp för dem mellan det goda och det onda och då blir det bara fel. Vad jag försöker att utgå från är att de flesta vill faktiskt skapa ett bättre samhälle för oss alla, vi har bara olika uppfattningar om hur detta ska gå till. Jag har den självinsikten att jag kan erkänna att jag ibland kör på lite för hårt och inte tänker efter men jag försöker att bli mer behärskad.


   
SvaraCitera