Aviseringar
Rensa alla

Inaktiverat konto på Youtube


Ämnesstartare

Fick ett meddelande på Youtube för andra gången. Det står så här..

(Textkommentarerna som du la upp på YouTube har identifierats som trakasserier mot en annan användare och har därför tagits bort. Enligt våra riktlinjer för mötesplatsen är YouTube inte en plats för förföljelse, hotfullt uppträdande, hot, trakasserier, mobbning eller skrämsel. Det finns inga ursäkter för sådant beteende och vi accepterar inte det på vår webbplats.
Det här är den andra varningen enligt riktlinjerna för mötesplatsen som ditt konto har tilldelats inom de senaste sex månaderna. Därför har kontot inaktiverats. Detta gäller fram till två veckor efter att du har fått detta meddelande. Vi ber dig att läsa YouTubes riktlinjer för mötesplatsen och att avstå från ytterligare överträdelser, som kan leda till uppsägning av ditt/dina konto(n))

Det roliga är att jag inte ens har trakasserat någon annan, har bara sagt "precis" som jag tycker till personerna under flera diskussioner. Nu är jag som sagt avstängd i 2 veckor och kommer inte åt mina favoriter. Vad kan jag göra för att slippa vänta 2 veckor? Förstår inte hur man kan kalla Sverige för demokrati när det finns vissa "undantag" när det gäller åsikter. Vad hände med yttrandefrihet? [mad]


   
Citera

mullis711:

Förstår inte hur man kan kalla Sverige för demokrati när det finns vissa "undantag" när det gäller åsikter. Vad hände med yttrandefrihet?

Youtube är ju för fan inte svenskt. Yttrandefrihet gäller inte på nätet som det gör i verkligheten. Youtube är ansvariga för innehållet på sin sajt och gör precis som de vill när det kommer till att ta bort stötande material. Kom in i matchen för fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det roliga är att jag inte ens har trakasserat någon annan, har bara sagt "precis" som jag tycker till personerna under flera diskussioner."

Herrreguuuuud...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Förstår inte hur man kan kalla Sverige för demokrati när det finns vissa "undantag" när det gäller åsikter. Vad hände med yttrandefrihet? [mad]

Fascinerande med människor som tror att "yttrandefrihet" är möjligheten att säga vad som helst utan konsekvenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Fascinerande med människor som tror att "yttrandefrihet" är möjligheten att säga vad som helst utan konsekvenser.

Tror? Haha det är så det är helt enkelt. Verkar som du inte riktigt har koll på vad ordet betyder. Ska man få rösta på vilket parti man vill ska det gälla samma angående åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråkigt att ingen håller med mig, riktigt elakt folk som hänger här. Förmodligen har ingen av er blivit bannade från Youtube så frågan är varför ni beter er illa mot mig? Hjälp mig istället med frågan jag ställde. Hur ska jag kunna få tillbaka mitt konto utan att vänta 2 veckor ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Tror? Haha det är så det är helt enkelt.

Nej. Det innebär att du inte kan råka ut för juridiska påföljder på grund av något du säger. En privat aktör, däremot, exempelvis Youtube kan bestraffa dina tappade åsikter bäst fan de vill.


   
SvaraCitera
Åtta

mullis711:

Haha det är så det är helt enkelt. Verkar som du inte riktigt har koll på vad ordet betyder.

Nej. Du har fel.

Jag får inte stoppa dig från att skriva vad du vill i din tidning, eller säga vad du vill i ditt hem (vissa undantag finns dock). Däremot får jag stoppa dig från att skriva något i min tidning, eller på min webbplats, oavsett vad det är du säger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

eller säga vad du vill i ditt hem (vissa undantag finns dock).

Och vilka är undantagen? Förklara det först. Då Youtube är till för att folk ska kunna lägga upp filmklipp och DISKUTERA så kan det väl inte räknas som deras "webbplats"? Det är gjort för allmänheten annars skulle de inte ens vilja att folk samlas där. Din logik brister vid flera punkter [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Det roliga är att jag inte ens har trakasserat någon annan, har bara sagt "precis" som jag tycker till personerna

så för att man faktiskt tycker något kan det aldrig räknas som trackaserier?[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

så för att man faktiskt tycker något kan det aldrig räknas som trackaserier?

Har jag sagt de? De konstiga är att de inte sa till mig innan de anmälde . Hade jag vetat om det så skulle situationen se annorlunda ut.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Helleboríne:

Herrreguuuuud...

Nu är ditt mål för dagen gjort, hånat någon som inte tycker som dig. Skulle inte du skapa " fred" här på UM som det står i beskrivningen? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Din logik brister vid flera punkter [ops]

Nej, det gör den inte. Youtube bedriver inte välgörenhet, de erbjuder en tjänst, på vissa villkor. Bland dessa ligger att man inte trakasserar eller på annat vis plågar de andra användarna.


   
SvaraCitera

mullis711:

Tråkigt att ingen håller med mig, riktigt elakt folk som hänger här

Så bara för att folk inte håller med en är de elaka..?


   
SvaraCitera

Nachac:

Fascinerande med människor som tror att "yttrandefrihet" är möjligheten att säga vad som helst utan konsekvenser.

Hahahaha brasagt, bragjort.[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Så bara för att folk inte håller med en är de elaka..?

Har inte sagt det heller, sluta lägga ord i munnen på mig. " Herregud", "dina tappade åsikter" har 2 skrivit. Skulle inte direkt säga att de är elaka, men dryga däremot. Passar inte tråden så är det bara att dra. Ingen som har svarat på min fråga ÄN. Hur ska jag komma tillbaka på Youtube utan att vänta 2 veckor? [tired]


   
SvaraCitera