Aviseringar
Rensa alla

Inbillar jag mig?


livelovelife:

Inte vara taskig språkpolis nu! 🙂 Alla kan göra fel, det är bättre att rätta på ett snällt sätt.

Får man inte skoja lr? 🙁


   
SvaraCitera

livelovelife:

haha, har ingen saffran! Vad menas med bilden? Finns det en plan bakom detta inlägg?[no-no][surprised]

Ja, typ. De ska föräta sig - men inte du. Hehe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Får man inte skoja lr? 🙁

Klart du får [badgrin] men man kan ju aldrig veta orsaken till varför någon särskriver osv. Om det är dyslexi kanske det inte är så roligt att folk driver med en. Vissa som rättar är ju rent utav otrevliga. Tur du inte är det iaf![no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja, typ. De ska föräta sig - men inte du. Hehe.

Hahah hemskheter![rolleyes] Jag har ju inget otalat med honom, varför ska han föräta sig? [chocked] [cute]


   
SvaraCitera

livelovelife:

Hahah hemskheter![rolleyes] Jag har ju inget otalat med honom, varför ska han föräta sig? [chocked] [cute]

men gu vad du frågar [sad]


   
SvaraCitera

då förstår jag inte ens va fan tråden handlar om
ursäktar för min tafatta betänksamhet


   
SvaraCitera

livelovelife:

men man kan ju aldrig veta orsaken till varför någon särskriver osv. Om det är dyslexi kanske det inte är så roligt att folk driver med en. Vissa som rättar är ju rent utav otrevliga. Tur du inte är det iaf!

Menade inte endast särkrivningen utan dels "svenska lärare" ist för "svensklärare" vilket blir ett ganska brutalt syftningsfel vilket var lite kul 😛


   
SvaraCitera

livelovelife:

(folk brukar stirra på mig på stan, vilket får mig att tro att varje gång någon stirrar så tycker dem jag är ful/konstig eller något xD)

Men det kanske är du som kollar på dem om de stirrar på dig så kollar de tillbaka


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Menade inte endast särkrivningen utan dels "svenska lärare" ist för "svensklärare" vilket blir ett ganska brutalt syftningsfel vilket var lite kul 😛

Haha inte fan vet jag vad det heter men i vardagligt tal skulle jag nog säga svenskalärare och inte svensklärare [crazy]

Och btw jag går inte på IB men ska kanske byta till IB nästa år.


   
SvaraCitera

emilsh:

Och btw jag går inte på IB men ska kanske byta till IB nästa år.

Nej fyfan det verkar vara fruktansvärt onödigt 😛 Vet ingen som har gjort något speciellt med den utbildningen efteråt utan de har bara tagit ett basår och läst i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

då förstår jag inte ens va fan tråden handlar om
ursäktar för min tafatta betänksamhet

Vilken otur du inte förstår då.
Jag frågade bara vad hans kommentar menade, tyckte den var lite rolig bara, om den var för vänlighetens skull eller för han helt ärligt tycker jag skulle passa i alla frisyrer. Men det är inget du behöver svara på nu. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

men gu vad du frågar [sad]

Haha jo jag vet, brukar göra så ibland..[cute]sry.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Menade inte endast särkrivningen utan dels "svenska lärare" ist för "svensklärare" vilket blir ett ganska brutalt syftningsfel vilket var lite kul 😛

jo det fattade jag såklart! Men många brukar skriva just svenska lärare istället för svensklärare. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emilsh:

Men det kanske är du som kollar på dem om de stirrar på dig så kollar de tillbaka

Hahah nej 😉 brukar märka att dem stirrar, och om jag tittar på dem för den anledningen så tittar dem inte bort, utan fortsätter stirra mig typ rakt i ögonen [tard] känns lite obehagligt faktiskt xD När jag var i stockholm 2010 så på tunnelbanan satt två killar och två tjejer på andra sidan den lilla gången emellan sätena, och dem kände alla varandra. Dem satt och stirrade på mig alla fyra, utan att vika bort bliken när jag kollade på dem pga dem kollade på mig, sen så sa dem något till varandra på något språk och tittade på mig igen, tillochmed när jag klev av så stirrade dem på mig genom fönstret...haha. [confused]


   
SvaraCitera

livelovelife:

Men många brukar skriva just svenska lärare istället för svensklärare.

vilket inte gör det mindre roligt eller mer korrekt för det.


   
SvaraCitera