Aviseringar
Rensa alla

Individuella val: Franska steg 4 eller EJ?


kachin
Ämnesstartare

Ska försöka fatta mig kort. [wink]

Är väldigt osäker inför mina "individuella kurser" nästa år då jag börjar tvåan på gymnasiet.
Fick mitt första- och andraval; Psykologi A och Programmering A. (Fast har kommit på nu att jag inte alls vill läsa programmering. Hellre typ företagsekonomi. [wink])

Men mitt största bekymmer är; ska jag fortsätta med franskan jag läser nu och läsa steg 4 också istället för två 50-poängskurser?
Är ju såklart smartast med tanke på att jag får 0,5 meritpoäng för det.

Problemet är dock att jag tycker fransklektionerna är dödens död. Somnar bokstavligen. Men ligger väl på VG-MVG och har inte så värst svårt för det. Intresserad i språket, men läraren o lektionerna... bleeeh blö bä. [sad]

Ja det här blev ju inte så kort. Men iaf, ska jag läsa franska 4 eller inte? :S:S
ge mig råd UM [love]


   
Citera

kachin:

ska jag läsa franska 4 eller inte?

ja det ska du [no-no] om inte dom där två andra 50-poängskurserna du måste läsa istället annars är jätteintressanta


   
SvaraCitera

kachin:

Ja det här blev ju inte så kort. Men iaf, ska jag läsa franska 4 eller inte? :S:S
ge mig råd UM [love]

om du kan fixa bra betyg så skulle jag gå kursen p.g.a meritpoängen 😀 men om det är för tråkigt är det ju bättre att hoppa den och satsa på andra ämnen istället. Lycka till ;D ps. jag tar studenten nu i juni och har läst 3100p [bigsmile]


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja det ska du [no-no] om inte dom där två andra 50-poängskurserna du måste läsa istället annars är jätteintressanta

mjo det lutar lite åt det hållet. vet ju inte alls hur psykologi a är t.ex.. men samtidigt, inte mycket som kan bli tråkigare än våra fransklektioner [crazy]

qwertyuiop:

jag tar studenten nu i juni och har läst 3100p [bigsmile]

cooling [wink] får ej läsa mer än 2500 p nu :s [sad]


   
SvaraCitera

kachin:

mjo det lutar lite åt det hållet. vet ju inte alls hur psykologi a är t.ex.. men samtidigt, inte mycket som kan bli tråkigare än våra fransklektioner [crazy]

ta franskan [smile] läste spanska steg 4 fast jag inte ville, vet inte riktigt varfrö [crazy] men fick ju meritpoängen iaf


   
SvaraCitera

kachin:

får ej läsa mer än 2500 p nu :s [sad]

vaa, får ni inte göra det :S


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

qwertyuiop:

vaa, får ni inte göra det :S

nä, nåt nytt dom infört.. eleverna kan plugga ihjäl sig [rolleyes]
kan dock ansöka hos rektorn o få läsa någon kurs extra, men inte så mycket mer än typ 200 poäng.


   
SvaraCitera

kachin:

nä, nåt nytt dom infört.. eleverna kan plugga ihjäl sig [rolleyes]
kan dock ansöka hos rektorn o få läsa någon kurs extra, men inte så mycket mer än typ 200 poäng.

Hahaha vilka mesar är det som kommit på det... att läsa 300p över är inga som helst problem ju


   
SvaraCitera

kachin:

företagsekonomi

Usch, nej läs inte det. Kursen är som tagen från helvetet. [sad]


   
SvaraCitera
kachin
Ämnesstartare

Irresiistible:

Usch, nej läs inte det. Kursen är som tagen från helvetet. [sad]

tycker du? [surprised] varför?

tack för citeringen btw. hade glömt av det här nästan. måste till syo på måndag!


   
SvaraCitera

Nej, skippa't. Vem orkar.


   
SvaraCitera

jaaaaa läs franska 4, den var rolig! företagsekonomi a var däremot astråkig.


   
SvaraCitera

kachin:

tycker du? [surprised] varför?

Sjukt seg kurs, händer ingenting, samma skit varje lektion... Dock är proven ganska jobbiga och omfattande. [tard]
Allt man sysslar med är hur man ska starta ett företag och vad man ska tänka på och hur det fungerar osv... Personligen tycker jag det är långtråkigt, eftersom jag inte är så intressead av ekonomi och sånt. Men om du skulle gilla det har jag så klart ingen aning om. [wink]

kachin:

tack för citeringen btw.

No problem.


   
SvaraCitera