Aviseringar
Rensa alla

Industrial & Tungpiercing


Ämnesstartare

hej.
jag ska göra både tunga och industrial, men jag vet inte vilken jag ska göra först.
den enda piercingen jag har är i naveln.
jag behöver hjälp med ett par frågor, ni får jättegärna komma med svar!

jag har egna hästar och rider varje dag, kommer industrial piercingen hindra mig med ridhjälm, el. liknande?

och tungpiercing, jag röker, är det väldigt viktigt att sluta röka när man har den, eller kan jag fortsätta röka? [shake] tror inte jag kan sluta, hehe.

vilken tycker ni att jag ska göra först?
sedan får ni gärna berätta lite om dem, även om jag tror jag kan det mesta, (läst väldigt mycket på massa olika sidor).

Sedan, ni som bor i göteborg. Vilken piercingstudio rekomenderar ni?
jag funderar på antingen Ed's eller Pelos, jag gjorde min navel hos Pelos, han är jättetrevlig men den blev lite sne. [sad] inget man tänker på så mycket nu när jag har kort smycke och så, då syns det inte, men ändå.
Ed's har jag bara hört jättebra saker om, han är jättetrevlig med.

Sjukt tacksam för svar på alla frågor,
J!


   
Citera
Ämnesetiketter

brainsick:

Vilken piercingstudio rekomenderar ni?

brainsick:

Ed's

För övriga frågor så kan du ju kolla hans sida. Eller kanske fråga en piercare?


   
SvaraCitera

brainsick:

Sedan, ni som bor i göteborg. Vilken piercingstudio rekomenderar ni?

Jag gjorde min läpp hos ed, och den första i tungan hos honom. Min idustrial och den andra i tungan gjorde jag hos barbarella, mest för att det är så jävla jobbigt att ta sig ut till ed i tid och otid. Men båda ställena har varit jävligt trevliga.

Angående ridhjälmen bör det inte vara några problem, inte efter någon vecka åtminstone. Jag hade svårt att ha hörlurar på mig ett tag, pga ömheten.

Rökning bör du sluta med, för dina lungors och omgivnings skull om inte annat ;p


   
SvaraCitera

Piercingar + rökning + stall.
Där tycker till och med jag att det blir riktigt äckligt. Jag hoppas du inte jobbar med mat och jag tycker du ska förvarna folk innan du kysser dem.


   
SvaraCitera

Jag gjorde min industrial när jag gick i gymnasiet, samtidigt som jag tog dykcertifikat, jag hade stora problem att ta på min dykdräkt (då den ska sitta tight på huvudet) men jag vet ju såklart inte hur tajt en ridhjälm sitter. Min kompis gjorde tungan och hon rökte, men drog ner på det och rökte bara en cigg om dagen. Men sen har jag kompisar vars tunga svullnat upp så mycket att dom knappt kunde andas, men det är väl once in a lifetime. Fast är du inte berädd på att sluta röka ett tag så kanske du inte är tillräckligt mogen för att göra en tungpiercing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brainsick:

kommer industrial piercingen hindra mig med ridhjälm, el. liknande?

Du kommer få ett helvete, en industrial svullnar upp otroligt mycket och är VÄLDIGT känslig när det kommer till tryck på den. Så det kommer göra otroligt ont, i alla fall under läktiden. Efter så är det inte alls ett sånt stort problem om ens något.

brainsick:

är det väldigt viktigt att sluta röka när man har den, eller kan jag fortsätta röka?

Det är viktigt att skölja munnen varje gång du rökt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Piercingar + rökning + stall.
Där tycker till och med jag att det blir riktigt äckligt. Jag hoppas du inte jobbar med mat och jag tycker du ska förvarna folk innan du kysser dem.

Rökningen har jag helt förstående för att du tycker är äckligt,
men stall?
Fruktansvärt onödig OCH omogen kommentar.
Tråkigt att du ska behöva klanka ner på annat folk bara för att DU är så deprimerad över din fruktansvärt lilla kuk.


   
SvaraCitera

brainsick:

Tråkigt att du ska behöva klanka ner på annat folk bara för att DU är så deprimerad över din fruktansvärt lilla kuk.

brainsick:

Fruktansvärt onödig OCH omogen kommentar.

[smile]


   
SvaraCitera

exithere:

inte är tillräckligt mogen för att göra en tungpiercing.

Måste man vara mogen för att pierca tungan? Då måste jag gjort fel :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Rökning bör du sluta med, för dina lungors och omgivnings skull om inte annat ;p

true that, medveten om det själv med. jag försöker sluta om och om igen, nån gång ska jag fan göra det.
men jag har bestämt nu, ingen tungpiercing förens jag slutat röka. det får bli som en belöning. [bigcheers]


   
SvaraCitera

brainsick:

true that, medveten om det själv med. jag försöker sluta om och om igen, nån gång ska jag fan göra det.
men jag har bestämt nu, ingen tungpiercing förens jag slutat röka. det får bli som en belöning. [bigcheers]

Ah, men det låter ju bra det dårå!


   
SvaraCitera

Haha. Nej, men om man inte kan avstå från rökningen så är min personliga åsikt att man inte är tillräckligt mogen. Men så som du säger så var jag inte hellet särskilt smart när jag piercade läppen. Men det är ju synd om man ska behöva åka till sjukhuset för att man inte vill sluta röka ett tag.


   
SvaraCitera

Industrialen kan ta väldigt lång tid på sig att verkligen läka helt. Ska du ha hjälm på kommer detta bli ett problem skulle ja säga 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jillie Kaaret:

Du kommer få ett helvete, en industrial svullnar upp otroligt mycket och är VÄLDIGT känslig när det kommer till tryck på den. Så det kommer göra otroligt ont, i alla fall under läktiden. Efter så är det inte alls ett sånt stort problem om ens något.

tack för jättemånga bra tips eller liknande, jag väntar med industrial tills jag fått ordning på vissa saker och bestämt hur jag vill göra med ridningen och så.
tack så mycket! [smile]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

exithere: inte är tillräckligt mogen för att göra en tungpiercing.

Måste man vara mogen för att pierca tungan? Då måste jag gjort fel :c

ha ha ha, [bigsmile]
nu måste jag sluta röka. känns som mission impossible typ. 🙁
några tips? även om det är en piercingtråd, hee hee. [tard]


   
SvaraCitera

brainsick:

(
några tips? även om det är en piercingtråd, hee hee. [tard]

Inte den blekaste, har aldrig provat att röka så :c


   
SvaraCitera