Aviseringar
Rensa alla

Infekterad navelpiercing


Ämnesstartare

Jag tog navelpiercing för ca 2 veckor sen men den har redan börjat få infektion, det kommer var och en liten bula typ har jag fått. Är det normalt eller nått eller måste jag ta bort piercingen då? Jag rengör 1 gång per dag med Lactacyd. MEN har ni några tips på bättre läkning? Jag använder inte heller plåster eller nått, vilket vissa brukar ha!


   
Citera
Ämnesstartare

nathaliestyles:

Jag tog navelpiercing för ca 2 veckor sen men den har redan börjat få infektion, det kommer var och en liten bula typ har jag fått. Är det normalt eller nått eller måste jag ta bort piercingen då? Jag rengör 1 gång per dag med Lactacyd. MEN har ni några tips på bättre läkning? Jag använder inte heller plåster eller nått, vilket vissa brukar ha.

Tacksam för svar! 🙂


   
SvaraCitera

Fråga sjukvårdsupplysningen [smile]


   
SvaraCitera

Det är ganska vanligt, en sån fick jag också! Den heter något speciellt... Keloid typ. Vet ju inte vart du har gjort din piercing, men jag skulle inte tvätta med Lactacyd. En bakteriedödande tvål eller H20-Oceanspray går att få tag på hos en piercingstudio, och jag skulle tvätta den 2 gånger om dagen. Piercingstudios brukar rekommendera att man kommer in för en liten undersökning eller så kan du göra en hemmagjord koksaltlösning att badda på. Jag gjorde ingetdera, jag tog bort varet (aj) och sen läkte det fint genom att jag fortsatte tvätta. Men skulle rekommendera att pallra sig iväg till studion är bästa alternativet. Jag är ju som sagt inget proffs, pratar bara om personliga erfarenheter!


   
SvaraCitera

jag har alltid använd koksaltlösning till alla mina piercingar och det har fungerat bra.
tycker att dyra piercingtvättar och piercingtvålar är rena tramset


   
SvaraCitera

lägg en dränkt bomullstuss i koksaltlösning och lägg på piercingen tre-fyra gånger per dag! och försök att vrida på piercingen så lite som möjligt


   
SvaraCitera