Aviseringar
Rensa alla

Infekterad Navelpiercing????va ska man göra??


Ämnesstartare

image.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Gå till en doktor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Det är fult.
2. Gå till en läkare.


   
SvaraCitera
leiz
 leiz

När jag tog min näspiercing blev jag tillsagd att inte ta ut den även om den blev infekterad då risken finns att man stänger inne infektionen vilket inte alls är bra. Dock är det just detta många läkare föreslår. Skulle förmoda att det är samma med navelpiercing, men gå till en piercingstudio först, inte läkare, och rådfråga.


   
SvaraCitera

Tvätta den en gång om dagen med koksaltlösning tills infektionen gått över.  http://koksaltlösning.se/recept-p%C3%A5-egen-koksaltl%C3%B6sning
Anledningarna till varför det hänt kan vara att: du kan ha tvättat för lite, tvättat för mycket, pillat på den, druckit alkohol eller varit sjuk. Allt det orsakar infektioner.
Tvätta den bara 2 ggr om dagen med sårtvätt (morgon och kväll) och sov med omslag/plåster på piercingen de första veckorna. Och pilla inte på den naturligtvis.

Ta inte ut den! Precis som leiz säger så stänger man infektionen inne och då får du riktiga problem. Och om du inte sköter piercingen ordentligt så är risken stor att kroppen kommer stöta ut den. Behandla den som en prinsessa och allt kommer bli bra. Du behöver inte gå till läkaren för det här, men om den fortsätter krångla om ett par veckor så borde du prata med piercaren.


   
SvaraCitera