Aviseringar
Rensa alla

Infekterad piercing


Ämnesstartare

Det var nu ungefär 6 månader sen jag piercade mig i brosken uppe i örat. Jag har inte varit så noga med att tvätta och det har nu blivit infekterat. Jag har en bula på båda sidorna av piercingen som ömmar och gör ont. Vad ska jag göra för att få infektionen att gå över?

Tack på förhand för alla svar


   
Citera
Ämnesstartare

Thedudeson:

Tack på förhand för alla svar

Tvätta med Apotekssprit och var noga med att tvätta det ofta,blir det bara värre gå till en vårdcentral[y]!


   
SvaraCitera

Sovande:

Tvätta med Apotekssprit och var noga med att tvätta det ofta,blir det bara värre gå till en vårdcentral!

Du bör inte utrycka dig om saker som kan skada någon annans hälsa....


   
SvaraCitera

Thedudeson:

Vad ska jag göra för att få infektionen att gå över?

Du kan köpa en salva som finns på apoteket som heter Hydrokortision om det inte lägger sig så får du gå till din piercare och ta ur den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Du bör inte utrycka dig om saker som kan skada någon annans hälsa....

Det är inte så att jag bad honom börja drick!!
Apoteks sprit dödar bakterier![confused]


   
SvaraCitera

Sovande:

Det är inte så att jag bad honom börja drick!!
Apoteks sprit dödar bakterier!

Men kan vara för starkt för piercingen och istället göra det hela värre. Tänker man som dig så kan man likagärna använda klor eftersom det är grymt bakterie dödande...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Men kan vara för starkt för piercingen och istället göra det hela värre. Tänker man som dig så kan man likagärna använda klor eftersom det är grymt bakterie dödande...

Funkade för mig[confused]


   
SvaraCitera

Sovande:

Funkade för mig

bara för det fungerade för dig så måste det inte fungera för någon annan. Som du borde veta så är vi alla individer.

Eftersom piercingen redan är så pass irriterade så vill man inte använda för starkt medel för det kan torka ur den och irritera den mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

bara för det fungerade för dig så måste det inte fungera för någon annan. Som du borde veta så är vi alla individer.

Sant,ursäkta men berätta bara egna erfarenheter av piercing på samma ställe men du har säker rätt![blush]

Stargazer:

Eftersom piercingen redan är så pass irriterade så vill man inte använda för starkt medel för det kan torka ur den och irritera den mer.

Bra att veta till nästa gång[y]


   
SvaraCitera

Ta lite papper, och häll koksalt lösning på det, och "linda" in piercingen i det i nån minut. Sen kan du använda sån där salva som nämnts ovanför.


   
SvaraCitera

Sovande:

Sant,ursäkta men berätta bara egna erfarenheter av piercing på samma ställe men du har säker rätt!

Inte säkert att jag heller har rätt men vet att de flesta piercare skulle säga samma sak som jag gjorde.

Sovande:

Bra att veta till nästa gång

bör ha i tanke iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stargazer:

Inte säkert att jag heller har rätt men vet att de flesta piercare skulle säga samma sak som jag gjorde.

[y]

Stargazer:

bör ha i tanke iaf.

[smile]


   
SvaraCitera

Kablash__:

Ta lite papper, och häll koksalt lösning på det, och "linda" in piercingen i det i nån minut. Sen kan du använda sån där salva som nämnts ovanför.

Någon minut ? Är ju minst 15 min man ska ha koksaltlösningen och efter var femte minut så ska man titta så att det fortfarande är vamt


   
SvaraCitera

Blä.. Fick också infektion när jag tog hål där, det var skit jobbigt och ville aldrig blir bra så gav upp och tog ut den. [y]


   
SvaraCitera

Stargazer:

Någon minut ? Är ju minst 15 min man ska ha koksaltlösningen och efter var femte minut så ska man titta så att det fortfarande är vamt

Behöver inte ha på i 15min för att det ska hjälpa. Men ju längre man har på desto mer hjälper det, men 15min är inget måste för att det ska hjälpa.


   
SvaraCitera